/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rødvin, kvinder og dele af Danmark!
Fra : skingur
Vist : 522 gange
1 point
Dato : 16-04-03 11:13

Ny smalltalk! Basis for at drikke en masse rødvin og sætte verden på plads?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 11:15

Ve du hvad, denne tråd må bare lokke kvinder til i hopevis
Nå nu vil jeg så gerne høre hvor det er i kommer fra?? Var det rigtigt husket??
Og- jeg lægger gerne hus til i er meget velkomne.
Rødvinsknus
Sus
Thi hi det rimer sgu

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 11:21

Oprindeligt er jeg fra Århus (ægte århusianer i 4 generationer!) men er nu flyttet til Haverslev...lille klat ved E45 med en McDonalds....
Vores økonomi fulgte ikke rigtig med tiden om jeg så må sige, så vi solgte vores hus i Holme og flyttede hertil, hvor vi bor billigt til leje... i et fedt hus, mere end 100 kvadratmeter, have, osv.
Læser til lærer..og blander mig derfor i ALT!!!!!

Hvor i Østjylland bor du?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 11:22

Upzz! Kvindelig 'ting'... trækker mig stille tilbage - go' rødvinsfest (tænk på søens folk)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 11:27

CLAN...naiii da bliv endelig
Jeg bor i en lille flække der hedder Hundslund, mellem Horsens og Odder.
ØØhh Haverslev?? Det er ikke Haderslev vel?
Jeg er gift, men ikke med ungernes far (har 3) min nuværende mand og jeg har kendt hinanden i 3 år. Ellers er jeg Kørestolsbruger efter trafikulykke i 1979 (brækkede ryggen) er uddannet zoneterapeut og foredragsholder, men for øjeblikket går jeg hjemme...og nyder det i fulde drag.
Sus

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 12:30

Hej med jer tøser ( og drenge )

Jeg er fra Præstø, Sydsjælland .....

P.S må man drikke hvidvin i stedet - jeg kan ikke tåle rødvin ( eller har kun sjældent fået rødvin jeg ikke har fået hovedpine af !! )

Påskeknuzer fra Karina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 12:38

Karina, du kan undtagelsvis få lov at drikke hvidvin
Meeen øv vi bor så langt væk fra hinanden??
Karina, vi er jo i overtal af jyder...sååeeh du må jo komme herover??
Syns altså helt ærligt at vi skulle gøre det!!
Sus
Christina er du gået ud i solen??
PS Jeg kunne heller ikke komme på kandu lige før!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 12:43

Nå, så kommer jeg da lige "ind" igen - sidder og bobler lidt over middagen
Til Christina... ikke leverståhej og jordbær syltetøj, men kunne godt ha' klaret den der med de 40 fed
Hvis I er i gang med oplysninger, om hvor og hvem, så bor jeg i Grenaa (ude på næsen af Djursland). Lever lykkeligt sammen med Susanne, med hvem jeg har været gift med i 19 år. Sammen sammen har vi to dejlige... nu voksne børn, Anita på 19 og Claus på 21.

Lige nu sidder jeg ude midt i Nordsøen, og er ved at gøre klar til at bore produktionsbrønde for DONG på feltet Cecilie - suk! skal først hjem d. 6/5 da min afløser fik mig overtalt til 5 dage ekstra... men dem får jeg så tilbage i juni.

God påske... og rødvins-chat
Søren

NB: Få nu sat den der verden 'ordentligt' på plads

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 13:05

Ja, det har jo før været på tale herinde og lave sådan en Kandu-"fest".....der var en del der synes det, og forslag om at mødes på "midten" ( Fyn f.eks ) var fremme.
Ang. det med at komme til Jylland - det er jo eller ikke verdens største problem ..... det kan da arrangeres

Takker for at jeg må drikke hvidvin *S

Karina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 13:42

jo, jeg kunne ikke logge på..havde selvfølgelig lige skrevet et gigalangt indlæg, typisk!
Nå, men jeg er nu bosat i Haw-werslev!!!! (det har faktisk heddet Haderslev engang. Men ikke nu!!!!)

Har boet mellem beder og Malling engang (Fløjstrup)... det er da i nærheden af dit område, Sus!

Fik du dine børn før 79..før du brak ryggen? Så må de jo nærmest være jævnaldrende med mig..jeg er fra 73....

Har fået handlet til påsken så er det overstået! Tog manden med... dagens udflugt (he he)!

Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-03 16:11

Jeg mener bestemt at årgang 83 er den bedste.
Det var vist også året, med de gode rødvine.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 16:26

1973, eyvind...1973!!!!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 16:47

Pomerol 1995 Chateau La Cabanne

Vinenes Rolls Royce!
Klassisk Pomerol, som produceres i hjertet af distriktet på det blot 10 ha. store vinslot Chateau la Cabanne, som er placeret i den højeste kategori, ”Premiers Grands Vins Classés”, over Pomerol-slotte.

En kraftig vin med en fløjlsblød struktur og en helt vidunderlig dybde og rundhed. Moden og koncentreret frugtig bouquet med røde bær, egetræ, lakrids og vanille. Kan fint gemmes 10-15 år.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 16:52

NB: Hvem vil dog gemme en vin i 10-15 år? Tsk, tsk, tsk...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-03 16:55

Nåe - dem kender jeg godt 5 for 100kr. hvis de ikke er på tilbud.
Eyvind.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 17:06

Najjj da Eyvind... det er for en hel kasse (frikadellevin)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 17:10

NB: Tror nu nok Pomerol 1995 Chateau La Cabanne ligger i en 3-400,- vindgummibamser for en flaske, men jeg er vinkender, for kan jeg li' den, så er det en god vin... uanset prisen (men jeg er mest til Spanske, Chilenske og Syd Afrikanske vine... og måske liiige en enkelt fra Australien og Hestetyvenes land USA - Californien Kendal Jackson).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 17:21

Slår mig lige...
Hvis man skal bruge sit fødselstal for en god vinårgang, så må jeg hellere melde mig ud. Den ville være udrikkelig i mit tilfælde... ku' måske bruges til salat dressing eller afsyring af gamle møbler.

Søren... nu vil jeg holde fyraften

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 21:04

Christina, nææh du dem har jeg fået efter jeg "brak" ryggen.(altså børnene) ellers har jeg dælme været noget ung da jeg fik dem, dit regnestykke er lidt spøjst ..og jeg er lidt ældre end dig 63 model, faktisk den bedste der findes tsk tsk. Og ja det er ikke så langt fra Malling, ca små 20 km. Jamen hvor ligger det der Haw-werslev?? Jamen kom da et smut herned, du er hjertelig velkommen, og en Kandufest...ja hvorfor ikke??
Jeg har intet købt ind til påsken ud over 2 flasker rødvin, og 2 tyrkiske brød. Sååeh manden må invitere ud og spise hvis han vil have noget mad ) såen skal det gøres piger
Knus og rigtig god påske
Sus
Mht. vin...må jeg sige at Søren ..hedder min mand for øvrigt osse, sagtens kunne enes om hvilken vin vi skulle drikke

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 21:06

ååh fik lige nærlæst dit indlæg Christina...nååe du mente at mine børn måtte være på alder med dig *GG* najj de er : en pige på snart 9 og 2 drenge på 13 og snart 15.
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 22:39

He he Sus..jae, det hjælper at læse det hele..!!!
haverslev- mellem hobro og ålborg. Der ligger en
McDonalds, som alle stopper ved, når de kører nordpå...og det er så haverslev!
Kommer og drikker rødvin efter eksamen!
Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-04-03 09:43

oki Chris, hvornår er du så færdig??Kender godt den omtalte Maccer Donas, lige nu sidder jeg og prøver, at vågne. Det blev lidt sent igår...med rødvin, ka sgutte tåle det mere men prøver ihærdigt hver gang, det smager jo godt det skidt
Hvor længe har du tilbage af din studietid, før du er færdig som lærer?
Knuser Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 09:51

Godmorgen Sus
Ja... jeg er desværre en "sen starter".. er først færdig om to år! Har brugt det meste af min SU på at læse forhistorisk arkæologi på det skønne Moesgaard (universitetet). Det var så ikke liiige, det jeg ville, fandt jeg ud af! Men lærer, - DET vil jeg gerne være, og jeg glæder mig, til jeg er færdig! Skal bare finde ud af, hvordan jeg får forlænget min SU (tigge plage bede)!!!

Se bare...du vidste jo godt, hvor Haverslev ligger! Byen alle kender men ikke besøger..kun Mc D.!!!

Drak du rødvin og spiste brød med manden i går?

Vi skal op til min moar..hvor min mormor er blevet hentet til i anledning af påsken! Min mor bor i ålborg, mormoren i Århus (trist...men hvor gerne man end ville bo i samme by altid allesammen, så er det ikke altid muligt. Min mormor lider desværre ret meget under det..har altid besøgt hende en gang om ugen ca.)
Skal iøvrigt mødes oppe ved vores islændere..spændende om, vi kan lokke mormor til at prøve en tur

Hm..gravhunden er gået i seng igen.. den elsker helligdage!
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-04-03 23:42

orv, hvor er her kedeligt idag....
Christina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:51

Du har da lige fået vækkelses point.
Det er da ikke kedeligt.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-04-03 23:53

jaaee, det hjalp osse lidt...men ellers er her så stille og der er ikke nogen spørgsmål, jeg sýnes jeg kan svare på...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-03 00:01

Der har nu været et, vil jeg tro.
http://www.kandu.dk/dk/spg/14010
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-04-03 00:10

ja...uha.. men du gjorde det nu meget godt! (var lige inde at kigge!)

Først var kandu nede, så var min computer..og vi har haft familitræf..

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-04-03 00:13

Mystisk...har lige skrevet, men det dukkede aldrig op?

Nå...var lige inde at kigge... du rådede hende nu meget godt...jeg ville nok have været for hård ved hende!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-03 00:15

Her har der været badetræf - et helt badeværelse revet ned til grunden.
Hyggelig påske ikk'
emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-04-03 00:18

he he... er helt glad for, at vi solgte vores hus sidste år.... er for træt til at bygge om (lige nu ihvertfald!)

Vi skal også have skovlet vores badeværelse ud til sommer... det er bygget i bløde plader med lyseblå fliser + mønstret linoleum på gulvet... SÅ flot!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-03 00:24

Tja men vi elsker at bygge om og om og om.
Nå men det er vet at være nat her ovre.
Hej
Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-04-03 00:25

g´nat

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-04-03 11:43

haii
Ja Christina..jeg ville også have været for hård ved hende, derfor undlod jeg også at svare Og jeg kan tilslutte mig Eyvind, vi æælsker også at lave om, er jo lige blevet færdig med at renovere det sidste børneværelse, og næste projekt er også badeværelse..pyyh det bliver den helt store omgang, der skal lægges nye varmerør også. Der bliver ingen bad i 14 dage gud ved om der er flere venner tilbage efter den omgang
Nå men i aften kommer ungerne hjem og nogle venner kommer i morgen og griller, det bliver rigtig hyggeligt, vi har lige investeret i en ny gasgrill, prøvede den igår...den kan anbefales på det dybeste...feeedt hold da op, det er hurtigt, ingen forvarmning (kun 5 min) og konstant temperatur, de engelske bøffer blev bare perfekte.
Nå i må have fortsat en fantastisk påske.
Knuser
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-04-03 11:47

Hej Sus.. det lyder vel nok hyggeligt! Jeg prøver at tage mig sammen til at gøre et-eller-andet... ved bare ikke hvad! Skulle jeg tage op til hesten, støvsuge eller hjælpe svigerinden med at bygge hestefold..eller skal jeg bare rive en dag ud af kalenderen og lave ingenting! Livet er fuld af valg!!!
Christina

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 1 point
Dato : 20-04-03 12:12

Tja...læn dig tilbage og mærk efter hvad du har lyst til Jeg skal også til i gang, terassen skal lige pyntes lidt tror jeg, nu de kommer imorgen, er nu lidt hyggeligere når der ser pænt ud ikke? Håber da du finder ud af hvad du har lyst til inden det er for sent med noget af det)
Knuser
Sus

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 27-04-03 16:02

hej.. lukker den her, har startet en søndags smalltalk istf!