/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
alm. mus til autocad/inventor
Fra : rudik
Vist : 1881 gange
99 point
Dato : 28-08-09 12:52

Hej folkens.
Jeg prøver at finde hoved og hale i en jungle af mus typer og modeller i alverdens størrelser og farver.
Jeg har nogle krav til musen som skal være opfyldt - Musen som jeg søger skal have microgear, det er logitechs funktion hvor man kan scroole og så bliver scrooleren ved med at scroole i et stykke tid. Og så skal den også være underlags venlig, så den kan fungere på stort set alt underlag, så jeg ikke skal tænke på musemåtter mm.
En vigtig detalje er at scrool knappen, samtidig også skal kunne fungere som en almindelige knap ligesom højre og venstre. Ellers kan jeg ikke navigere rundt i tegningerne i autocad/inventor.

Jeg har kig på en MX 1100 logitech mus, men der er en der ikke anbefaler den til inventor/autodesk.

Kan i anbefale nogle mus med disse egenskaber. Vi kan jo vidst godt holde os inden for logitech. Jeg er højre håndet, og har ikke verdens største hånd. Så det skal være en ergonomisk mus, hvor det er let at trykke knapperne ind. Jeg sidder med mus i hånden +8timer om dagen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-09 13:12

Jeg bruger en Logitech V450 nano - den kører på alt lige fra mit bærbare tastatur til en ølflaske og min trøje på maven.
Jeg har ikke Autocad på nogen af mine computere for øjeblikket, så det er ikke testet.

http://compuland.dk/hardware/mus/optisk_traadloes/logitech_v450_nano_cdls_opt_mouse_nbs_red_usb_50465_da.html

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-08-09 13:17

Nej nej, men det der skal til for at den er god på autocad er såmen også bare at scrool kanppen også fungere som en fukntions knap som højre og venstre muse tast, så du kan tage fat i billedet og bevæge det med scrool knappen, plus. at den skal være behagelig at køre fra det ene hjørne af skærmen til det andet hjørne af skærmen :P

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-08-09 13:18

ps. microgear er en af de ting, jeg meget nødig vil undvære, efter at have det på min hjemme pc´s mus.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-09 13:22

Fra det ene hjørne til det andet hjørne er vel bare et spørgsmål om accelleration så der ikke er så lang en musevandring (især godt med 2 skærmsystem)
Men for din egen skulders skyld - så benyt tasterne så meget som muligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-09 13:23

Øh - og hvad er så "microgear"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-09 13:24

Mon ikke de fleste Logitech mus kan det du forlanger, min gode gamle MX 310 kan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-09 13:35

Er du ikke opdateret med muse egenskaber Eyvind
http://www.logitech.com/lang/pdf/ib-microgear_and_smartshift_EN.pdf

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-08-09 23:50

Eyvind , hvis du ikke ved det, så tror jeg heller ikke du kan svare på spørgsmålet GG.
men O.V.N var flink at sende et link hvor du kan læse om det.

Eyvind: fra det ene hjørne til det andet mente jeg bare at den skulle være rare at manuere rundt med i hånden. Det var bare en ukorrekt måde, at formulere det på
når du laver firkanter og cirkler i autocad, benytter du oftest musen, der kan du ikke udelukkende bruge tastatur genveje. Det kan du i autocad, hvis du er hardcore i kordinat systemer

puha. det er også sent, godnet.

//Det kunne godt tyde lidt på at jeg skulle tage ned til it butikken den med respekt for sig selv, og se om de ikke har nogle demo modeller som jeg kan prøve i hånden. uden den plastic indpakning på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-09 09:58

Ok - men du behøver ikke at være hardcore, bare for at bruge tasterne til at tegne med.
Har du først de elementære ordre inde i hovedet, vil du opdage at det er hurtigere og din skulder får det bere.
Allerbedst er 2 skærme med værktøjer på den ene skærm og tegningen på den anden.
Nå men slut her fra - håber du finder en god mus.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 31-08-09 17:21

ups. der skulle også have stået Inventor I inventor er det mere besværligt kun at bruge tasterne. Men man kan godt gå ned og bruge tasterne til en maximum og musen til en minimum. Jeg tror desværre ikke det er her inde jeg kan finde svaret, det eneste rigtige vil være at besøge en butik, hvor man kan prøve nogle udstillings mus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-09 01:13

Citat
det eneste rigtige vil være at besøge en butik, hvor man kan prøve nogle udstillings mus
du har sikkert ret,måske kan du finde en butik hvor du kan låne en eller flere med hjem og afprøve?