/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ingen farve på tv skærm
Fra : steffen15
Vist : 659 gange
40 point
Dato : 27-08-09 22:11

hey har købt et kabel til min computer så jeg burde kunne sætte mit tv til men det kan jeg osse men uden farve???har prøvet at ændre pal systemer på man bærbar men uden held? kan ikke finde nogle steder jeg kan gøre det på mit tv.. sorry men har ikke mere end 40 point.
har dette tv Produktbeskrivelse Toshiba 32AV500PG - 32" LCD TV
Produkttype LCD TV
Diagonal størrelse 32" - widescreen
Dimensioner (B x D x H) 79.6 cm x 12.7 cm x 51.2 cm - uden stander
Vægt 12.2 kg
Digitalt tv certifikation HD ready
Opløsning 1366 x 768
Display Format 720p
Video Grænseflade Komponent, komposit, HDMI, SCART
HDMI Port Antal 2 port(e)
Teknologi TFT aktiv matriks
Progressiv scanning Ja
Billedformatforhold 16:9
Tv-tuner 1x analog
Egenskaber Frontpanel låsning, Active Vision LCD
Lydudgangsmodus Stereo
Højttalersystem 2 højttalere
Lydeffekter SRS WOW
Stereomodtagesystem NICAM
Fjernbetjening Fjernstyring - infrarød

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 27-08-09 22:29

løste selv problemet. mit tv er underligt der er åbenbart en port til selve sc stillet man skal sætte over til pc

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 30 point
Dato : 27-08-09 22:30

Det er i opsætningen af dit grafikkort at du skal længere ind. Du skal sætte det til to skærme.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 27-08-09 22:45

det er jeg klar over . men fejlen var på mit tv du får bare de point

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 27-08-09 22:45

Tak for svaret stig54.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-08-09 23:28

mange grafikkort i computere har "såkaldt" tv udgang. Men den er kun til "supervhs". nogle brugsanvisninger kaldet det anderledes, men sædvanligvis noget med s for super.
Her er tale om en leder for det sorthvide billede og en anden med farveinformationen.
Sætter man sådanet til en composit indgang, får man kun det sort-hvide billede.

Dit fjernsyn kan meget men der er mærkværdigvis ikke en svhs indgang med på listen.
Det er ellers ret almindeligt . Det kan dog være at dener der , men ikke er med på listen , for lidt syg er din liste.
Scart er ikke et videosignal, men et europæisk standardiseret stik, som kan indeholde forskelligt, herunder både rgb, composit og svhs.
Så læs brugsanvisningerne grundigt.

Der nogle som har fundet ud af at lave composit ud af et svhs, bare bed at sætte en lille kondensator til at overføre lidt farveinformation fra den ene til den anden leder. Det er ikke alle fjernsyn som capere dette ikke helt reglementerede signal, men det virker fint på andre.