/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail-konto opsætning
Fra : BerndJ
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 27-08-09 20:08

Har skiftet fra 2-GO-bredbånd til "almindelig" bredbånd (via en router). Internet fungerer perfekt, men Outlook virker ikke, kan hverken modtage eller sende email. Har INTET lavet om i konto-indstillingerne. Hvad er "gået galt"?? Hvordan opretter jeg på fejlen??
På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-09 20:13

Du skal ind i din konto og skrive de nye oplysninger ind som du har fået fra udbyder.

Funktioner - konti - klik på din konto - vælg egenskaber - servere. Der skal de nye oplysninger stå.

Har du ikke de oplysninger du skal bruge, så må du ringe til din udbyder og få dem. De må have en hotline du kan ringe til.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-08-09 20:41

Når du skrifter udbyder kan du godt forvente at din mail konto bliver lukket sammen med dit abonoment, men eller er det rigtigt hvad granner01 skriver du skal ind og rette i nogen indstillinger, som udgående server (SMTP-server) ska du bruge din nye udbyders og som indgående (POP3-server) skal du bruge din gamle udbyders server, har du ikke nogen af disse oplysninger så fortæl os hvem din nye og gamle udbyder er så skal vi nok finde den info til dig.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 27-08-09 21:28

Min mobil 2-GO-bredbånd var hos TDC, den nye bredbånd er ligeledes hos TDC. Jeg har rettet SMTP (til pasmtp.tele.dk) men det virker stadigvæk ikke.
TDC skriver: TDC spærrede porte: 25 (SMTP), 119 (NNTP), 135, 4444.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-08-09 21:40

Mig bekendt skal SMTP sættes til asmtp.tele.dk

Jeg kan tage fejl, det er et par år siden jeg selv havde TDC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-09 21:50

smtp skal være asmtp hos TDC - som granner siger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-09 22:02

pasmtp er KUN til erhvervskunder.....

Så skift til asmtp eller smtp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-08-09 11:08

Okay, hvis det stadig er inden for TDC så er der ikke nogen ben i det. SMTP serveren skal være smtp.mail.dk og pop3 serveren skal være pop3.mail.dk

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 28-08-09 15:41

Har nu afprøvet alle foreslag, desværre uden held - får stadigvæk samme fejlmelding, at problemet skyldes indstillinger for port og SSL for serveren til indgående post.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-09 15:53

Du må have fået en opsætningsvejledning sammen med udbyderskiftet - også selvom det er samme udbyder....

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 28-08-09 17:41

Af opsætningsvejledning fremgår følgende:
ip-adresse:

DNS (primær): 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
DNS (sekundær): 193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk)
SMTP: pasmtp.tele.dk
Nyheder:
FTP test:
TDC spærrede porte: 25 (SMTP), 119 (NNTP), 135, 4444

og intet andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-09 17:55

Er det arbejdsgiver betalt internet ???????