/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15049
refi 14168
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
E-mail-konto opsætning
Fra : BerndJ
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 27-08-09 20:08

Har skiftet fra 2-GO-bredbånd til "almindelig" bredbånd (via en router). Internet fungerer perfekt, men Outlook virker ikke, kan hverken modtage eller sende email. Har INTET lavet om i konto-indstillingerne. Hvad er "gået galt"?? Hvordan opretter jeg på fejlen??
På forhånd tak for hjælpen!

 
 
Kommentar
Fra : granner01


Dato : 27-08-09 20:13

Du skal ind i din konto og skrive de nye oplysninger ind som du har fået fra udbyder.

Funktioner - konti - klik på din konto - vælg egenskaber - servere. Der skal de nye oplysninger stå.

Har du ikke de oplysninger du skal bruge, så må du ringe til din udbyder og få dem. De må have en hotline du kan ringe til.

Kommentar
Fra : webnoob


Dato : 27-08-09 20:41

Når du skrifter udbyder kan du godt forvente at din mail konto bliver lukket sammen med dit abonoment, men eller er det rigtigt hvad granner01 skriver du skal ind og rette i nogen indstillinger, som udgående server (SMTP-server) ska du bruge din nye udbyders og som indgående (POP3-server) skal du bruge din gamle udbyders server, har du ikke nogen af disse oplysninger så fortæl os hvem din nye og gamle udbyder er så skal vi nok finde den info til dig.

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 27-08-09 21:28

Min mobil 2-GO-bredbånd var hos TDC, den nye bredbånd er ligeledes hos TDC. Jeg har rettet SMTP (til pasmtp.tele.dk) men det virker stadigvæk ikke.
TDC skriver: TDC spærrede porte: 25 (SMTP), 119 (NNTP), 135, 4444.

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 27-08-09 21:40

Mig bekendt skal SMTP sættes til asmtp.tele.dk

Jeg kan tage fejl, det er et par år siden jeg selv havde TDC

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 27-08-09 21:50

smtp skal være asmtp hos TDC - som granner siger.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 27-08-09 22:02

pasmtp er KUN til erhvervskunder.....

Så skift til asmtp eller smtp

Kommentar
Fra : webnoob


Dato : 28-08-09 11:08

Okay, hvis det stadig er inden for TDC så er der ikke nogen ben i det. SMTP serveren skal være smtp.mail.dk og pop3 serveren skal være pop3.mail.dk

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 28-08-09 15:41

Har nu afprøvet alle foreslag, desværre uden held - får stadigvæk samme fejlmelding, at problemet skyldes indstillinger for port og SSL for serveren til indgående post.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 28-08-09 15:53

Du må have fået en opsætningsvejledning sammen med udbyderskiftet - også selvom det er samme udbyder....

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 28-08-09 17:41

Af opsætningsvejledning fremgår følgende:
ip-adresse:

DNS (primær): 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
DNS (sekundær): 193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk)
SMTP: pasmtp.tele.dk
Nyheder:
FTP test:
TDC spærrede porte: 25 (SMTP), 119 (NNTP), 135, 4444

og intet andet.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 28-08-09 17:55

Er det arbejdsgiver betalt internet ???????

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176898
Tips : 31928
Nyheder : 719565
Indlæg : 6404477
Brugere : 218793

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste