/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forlaget www.canis.no
Fra : sabrina
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 29-10-01 15:37

Hejsa
Jeg vil gerne høre fra nogle, som har læst bogen "aktivitetsboken" - den kan købes inde på www.canis.no
Inden jeg køber den, vil jeg nemlig gerne, hvis nogle af jer, kunne skrive jeres mening om bogen og hvad den kort berører!
Håber at høre fra jer
Hvis nogle ikke synes om den, vil jeg gerne modtage forslag til andre bøger, hvis centrale er aktivering...

Hilsen Sabrina

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-01 16:06

En udmærket bog skrevet af en glimrende forfatter Memea Mohlin jeg købte den,da min hund og jeg gerne ville lære nye ting,vi har prøvet lidt agility og med at finde forskellige ting,bogen fortælder på en fin og forståelig måde hvordan man gør,og hvordan man aktivere sin hund på en masse forskellige måder,du kan rolig købe bogen du bliver ikke skuffet.
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 29-10-01 16:53

Hej Sabrina:)
Som briani skriver er aktivitetsboken en udmærket Bog. Men her vil jeg gerne kommentere, at det kommer helt an på hvad den /de Hunde man er ejer af kan i Forvejen. Jeg har selv 2 Hunde en Boxer og et dejligt gadekryds.
Jeg lånte bogen af en ven,-men blev lidt skuffet, da den generelt ikke levede op til særlig mange nye ideer.
Bøger jeg ville anbefale dig at læse er bla: DIN INTELLIGENTE HUND skrevet af :Stanley Coren. Den omhandler hans samtaler med mange professionelle Hundetrænere. Bogen er krydret med et hav af eksempler fra det virkelige liv, som gør den yderst læseværdig og underholdende.
Hunden - ulven ved din side. er også en framragende bog.Hunden - ulven ved din side lærer os, gennem mere end 40 øvelser, hvordan vi skal kommunikere med hunden, aktivere den og lære den de praktiske færdigheder, som gør den til en god følgesvend og giver den et godt liv.
Sporhundens ABC skrevet af Manfred Müller har jeg og min Hunde stor glæde af at ha`læst.
Endelig vil jeg til slut anbefale dig: En bok om sök (rundering) af: Git Jering. Den mener jeg personligt der er betydeligt mere stof i til aktivering end den førstomtalte "aktivitetsboken"
God Læsning
Mvh
Basses

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 22:22

Jeg købte den sidste år, og er faktisk lidt skuffet over den, men det er nok
fordi, at min hund allerede kan de fleste ting, som er beskrevet i den. Hvis
man starter med en utrænet hund, tror jeg at den vil give en del gode indput
og du vil ende med en dejlig hund som kan prale med en masse triks til
familiefesterne :0)

Jeg har en til salg,(bog) hvis du stadig er interesseret......

Merlin, min hund, har lært at køre på skateboard, score mål, bakke, sidde
"egern", dreje rundt (begge veje), rulle, zig-zag, ottetaller, sove, loppe
sig og en masse masse mere.

Vi skal igang med en indlæring, hvor han skal læsse ringe oven på hinanden i
en pyramide (børnelegetøj, hvor ringene bliver mindre og mindre jo højere i
pyramiden de er) og putte "spande" inden i hinanden som også bliver mindre.

så der er masser at gå igang med, og det er sjovt

Mvh Carina

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 30-10-01 07:25

hejsa Carina
Du kunne ikke lave en liste til mig over hvordan du har lært din hund alle de kunstner??? min email: savanna_pony@hotmail.com
Hvad koster din bog?

Mange hilsner
Sabrina