/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
software til optagelse af tv
Fra : hojriiskim
Vist : 623 gange
50 point
Dato : 27-08-09 08:33

Hej.
Jeg har på nettet købt en "EasyCap video capture with audio" som jeg vil bruge til at optage tv på computeren. Den har composit indgang, som jeg har forbundet til min DVB-T boks gennem et scart stik. Forbindelsen er sådan set god nok idet jeg kan få billede og lyd på computeren. Jeg har søgt nettet tyndt efter programmer som kan bruges til at optage med(Gratis programmer), og har fundet Debut Video Capture(http://www.nchsoftware.com/capture/index.html). Dette program fungere ret godt og kan sagtens tage lyd og billede ind og har endvidere en schedule mulighed så man kan sætte den til at optage med "timer". Desværre er billede kvaliteten lidt forvrænget når der er bevægelse i billedet.
Jeg har også fundet WinAvi Videocapture. Dette program optager i en pænere kvalitet, men har ikke "timer"-funktionen som jeg ellers gerne vil have.
Umiddelbart synes jeg ikke jeg indstiller noget anderledes i de 2 programmer.

Kan noget fortælle mig hvad der kan være galt med Debut siden det forvrænger?
Eller nogen som kender et godt gratisprogram som kan optage fra en USB video capture(ikke en tv tuner) og som har timer-funktion?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-09 08:36

Citat
Kan noget fortælle mig hvad der kan være galt med Debut siden det forvrænger?

Såre simpelt....

Du kan ikke få noget GRATIS der er i proff kvalitet

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-08-09 08:46

Lad mig også bare høre jeres forslag til programmer som koster lidt. Dog helst gratis stadigvæk.. :)

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-08-09 08:54

Det skal lige siges at WinAvi også er gratis og optager i god kvalitet.. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-09 08:57

En DVDoptager er jo den ideelle løsning

Annuller spørgsmålet
Fra : hojriiskim

Dato : 27-08-09 11:09

Det lykkedes mig efter nogle timers arbejde at finde en optagefunktion til WinAvi som jeg simpelthen havde overset. Jeg har derfor løst mit problem selv. Beklager!