/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Wagner spraypistol
Fra : sybil3
Vist : 2576 gange
300 point
Dato : 26-08-09 23:01

Hej

Jeg har et træhus som skal males, nu har min mor set et gørdet selv program på DR, og nu vil hun så gi mig sådan en:

http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/Vaerktoejskassen/uds_12/20090824132549.htm

Men dur den til noget?

jeg så lidt på "storebror" ( http://www.wagner-group.dk/portal/color_project_115_dk_wag,290899,283677.html ) som er med lang slange (7.5 meter) og som er "airless" alså uden luft omkring sprøjten, den virker lidt mere brutal...

Eller skal man hellere købe den store?

Er der nogen der har erfaringer?

Jeg maler med "bodudip" ren olie maling, som bør kunne bruges på sprøjte, jf. det der står på spanden.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-08-09 23:06

prøv lige at se på pris diff. på de to anlæg.

per

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 27-08-09 06:32

den ene koster 2300 og den anden koster 2700, så det er ikke så vildt.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-08-09 08:04

Jeg giver vores hus olie hvert år, med en sprøjtepistol.
Dog bruger jeg en sprøjtepistol til trykluft, fordelen ved den er at den har en lang slange når man skal i kip eller lign, hvor den som de viste på DR, har en forholdsvis kort slange, så man skal flytte maskinen hele tiden .
Bagdelen ved trykluft er at man skal have en ”stor” kompressor eller låne en ekstra af de små fra naboen.
Sprøjten jeg bruger koster en brøkdel af den de viste i TV, det er en HaraldNyborg – dog ikke den billigste. Sprøjtepistolen er super nem at styre, man kan justere meget nøjagtig, mængden at olie/maling og hvor det skal komme hen og det støver ikke.

Jeg har tidligere prøvet med en billig elektrisk sprøjtepistol, da de larmer for meget og er svære at styre.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-08-09 12:41

Jeg ved at der også findes en GORI sprøjtepistol med lavtryk, den er elektrisk, men ikke søm de normale elektriske der larmer og kører med højtryk.