/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
mærkelige maveproblemer
Fra : jes-a
Vist : 1358 gange
100 point
Dato : 26-08-09 18:43

Hej

tirsdag aften i sidste uge tog jeg en Diclon og panodil og gik i seng. Vågnede tidligt morgen med smerter hen over ryggen ved nyrerne/maven og havde dårlig kvalme. Nogle timer senere fortog rygsmerterne sog pludseligt en del. Jeg havde dårlig mave resten af dagen plus lidt ondt i halsen. De efterfølgende dage har jeg haft samme symptomer. Halsproblemet forsvandt men jeg har stadig ømhed hen over ryggen samt en kvalme der er blevet værre. Jeg har ikke taget piller siden tirsdag i sidste uge.

Hvad er det for noget og hvordan bliver jeg det kvit?
Hvad bør jeg spise og hvad bør jeg holde mig fra?
Findes der et vidundermidel?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-08-09 18:46

Citat
Findes der et vidundermidel?
JA, din læge!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 26-08-09 18:55

fra medecin.dk om diclon: Bivirkninger

Almindelige
(1-10%) Nedsat appetit, dyspepsi, kvalme, opkastning, abdominalsmerter, diarré, flatulens, forhøjede levertransaminaser.
Hovedpine, svimmelhed.
Hududslæt, hudkløe.

måske skulle du have noget andet medicin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-08-09 19:03

Brugerne på kandu kan da ikke forklare dig, hvad du fejler.

Det er kun din læge, der kan det.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-08-09 19:06

min læge siger det ikke kan komme af bare at tage en enkelt diclon.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-08-09 19:06

Desuden skulle du tage og lukke dine spørgsmål.

Om et par dage begynder kandu at annullere de ældste og du bliver fratrukket strafpoint

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=254773

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-08-09 19:16

Citat
jes-a

Dato : 26-08-09 19:06

--------------------------------------------------------------------------------
min læge siger det ikke kan komme af bare at tage en enkelt diclon.

Så er det hans opgave at finde ud af, hvad du fejler.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-08-09 19:19

Hvis nogen opfinder et vidundermiddel uden bivirkninger behøver de ikke at tænke på penge resten af deres dage.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 26-08-09 19:42

Diclon er et farligt lægemiddel. Der var en udsendelse i TV i LPS hvor de fortalte om fodboldspillere der var blevet meget syge af dette smertestillende medicin. Nogle læger vil have preparatet forbudt, fordi det er bevist at en lille overskridelse af anbefalet dosis har været årsag tol mange blodpropper, både i Danmark og i udlandet. Mine Diclon blev straks afleveret på apoteket, jeg ønskede ikke at spille hasard med mit liv. malmin

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-08-09 20:01

jeg har da også fået arthrotec nu. Men det ændrer ikke på kvalmen mm. Så gode husråd er velkomne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-08-09 20:16

Husråd ??

Lægen !!!

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 26-08-09 20:20

et gammelt husråd mod kvalme er ingefær. De billige tabeletter man kan købe i supermarkederne er ganske ok. Tag 3-5 stykker og den værste kvalme er væk. malmin

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-08-09 20:32

godt de findes som tabletter for ingefær kan jeg ikke lide. Hvad hedder disse piller?

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 26-08-09 20:44

Somregel er det meget enkelt. Når man har fundet stedet i supermarkedet hvor der er vitaminpiller o.s.v. Så skal man bare lede efter et glas hvor der står INGEFÆR. De billige er akkurat lige så gode som de dyre. Hilsen malmin

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-08-09 08:31

"--------------------------------------------------------------------------------
min læge siger det ikke kan komme af bare at tage en enkelt diclon

nej men så må har da finde ud af hvad det så kan være og hvis din læge ikke selv kan finde ud af det må han SENDE DIG VIDRE TIL EN DER KA

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 27-08-09 09:58

han siger bare at symptoimer ikke er alarmerende og at jeg skal se tiden an.

Det var også mest nogle husråd jeg efterspurgte her.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-09 10:35

Hvis maven gør knuder gælder det om at få noget vædske.

Jeg kan nu ikke lide de smerter Du har hen over lænden og kvalmen hvis det har stået på i en uge, kvalme og ømhed kunne være forstadiet til influenza, men den skulle så være brudt ud forlængst.

Pres Din læge hårdt hvis det udvikler sig eller bliver ved.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-09 10:56

Kvalme kan skyldes mange ting, men at have kvalme i mere end 1 uge, så er der noget galt, som ikke bare går over af sig selv.

Det er ikke nok at du ringer til lægen, du må troppe op hos ham/hende og blive undersøgt.

Her er en lille liste over hvad kvalme kan skyldes

http://www.netdoktor.dk/symptomer/kvalmeogopkastninger.htm

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 09-11-09 22:48

Tak for svaret ans.