/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Digt til brudepar
Fra : snerose
Vist : 5245 gange
200 point
Dato : 26-08-09 07:39

Jeg skal til min kusines bryllup, og vil rigtig gerne skrive et personligt digt til brudeparret i kortet - derfor skal det jo ikke være alt for langt. Men jeg er blank..... Har prøvet at Google mig til lidt hjælp, men synes, at det bliver alt for stift og upersonligt.

Her er lidt stikord:

De har begge taget varmt imod min mand og jeg for et par år siden, efter min far døde (vi havde aldrig set hinanden før)
De er fyldt med hjertevarme, er humoristiske og helt ned på jorden
Hun har to børn, som han er god til at tage sig af.
De kan godt lide at omgive sige med mennesker, at feste og have det sjovt.
De elsker at spille - hun har det med at "snyde" lidt, men andre opdager det altid (hi hi)
De holder meget af dyr og holder hund, katte, kaniner og slange.
Ja, og til sidst har meterologerne jo lovet dårligt vejr på lørdag....

Jeg håber, der sidder en dygtig digter.
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-08-09 08:03

Der er sikkert mange der kan skrive et smukt digt ud fra de oplysninger, men hvis det skal være personligt er det kun dig der kan skrive det, og selvom det så ikke bliver perfekt, så bliver det så meget mere personligt.

Det er altid gennemskueligt, når man har fået andre til at skrive for sig, så gør det så godt du kan, og glæd dig over, at alle vil vide, at DU har skrevet det

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 08:10

Hmm, måske...

"Jeg er havren"

Min Kusine hun har fødselsdag.
Mange tak skal hun og manden ha´.
De så pænt tog mig imod.
Uden at kende mig, og jeg bestod.

Hjertevarm og et lille smil.
I har så sandelig haft stil.
Begge ben på jorden er en sag,
som for jer er lutter velbehag.

Spillefulge er I begge to.
Kan du snyde, vil vi dig tro.
Men det lykkes ej.
Tror du vi er sådan nogle kvaj?

Sku´det regne på din fødselsdag?
Tag det roligt, for du er da en knag.
Og et skybrud holder ingen væk.
Du får gaver i pose og i sæk.

Ja, selv en sang, som halter "lidt" kan godt gå til hjertet alligevel

Måske kommer der flere vers om det øvrige senere på dagen.

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 08:13

Digt?

Kan du ikke bruge en sang?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 26-08-09 08:21

Nej - der sikkert rigeligt med sange - men jeg kan jo prøve at sammenstykke noget ud fra de forslag der kommer her.

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 09:01

Well, men så prøver jeg, forsøgsvis, med et "gribende" digt.

Det bliver bare ikke lige nu, for jeg skal ud af huset.

kanduFup

Kommentar
Fra : kanduFup

Dato : 26-08-09 12:11

Tja, du kan sikkert ikke bruge det, men, lidt mere at gå videre med, måske?

Vi havde aldrig set hinanden før,
skete da min Far han dør.

I var hjertevarme,
tog imod mig med åbne arme.

I er humoristiske, men ikke irriterende.
For, folk med begge ben på jorden hænger jo ikke på træerne.

En Zoo, det skulle i have -
kat, hund, kanin og slange..
For den sidste blev jeg vist lidt bange.

Her er fester, der er gæster,
sjov i huset, hør nu suset.

Vil du spille, skal du drille.
For du snyder dog en smule,
tror det så er let at skjule.

Blir´det regn på lørdag?
Jeg håber det blir´ en tør dag.

kanduFup

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 26-08-09 15:12

Vi må da håbe, at der snart kommer nogle større poeter.

Jeg kan desværre ikke bedrage med noget.

Andet end Go Kusine Fest !

Burka

Accepteret svar
Fra : kanduFup

Modtaget 200 point
Dato : 27-08-09 04:47

Hvordan går det med digtningen, snerose?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 28-08-09 07:27

Det går ikke så godt....

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 29-08-09 06:53

Tak for svaret kanduFup.

Jeg har ikke brugt nogle af dine forslag, men det er venligt af dig, at du har prøvet at stykke noget sammen for mig.

Jeg har i stedet valgt, at jeg vil læse et smukt digt op af Tove Ditlevsen....
Ha' en go' dag!