/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bruse batt. og filter ?
Fra : pytberg
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 25-08-09 19:31

Goddag

Vi havde ikke megen tryk på vores bruser og derfor afmonterede jeg batteriet, tog de to filtre ud og de ligger nu i eddike opløsning natten over. Jeg har så monteret batteriet igen, for at kunne åbne for vandet i huset. Hold da op der nu kommer vand ud af brusehovedet.

Så er det jeg spørger..
Skal de filtre sættes i igen?
Er det udelukkende for kalk eller også for skidt i vandet?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-09 19:42

Du skal montere filtrene igen,hvis dit Brusebatteri er af typen med Keramiske skiver så bliver det ødelagt af de små urenheder som filtret fanger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-09 19:44

Citat
Er det udelukkende for kalk eller også for skidt i vandet?

Det er vel for at "ilte" vandet - du får næppe en mursten i hovedet ved at undlade dem

Men jeg ville da sætte dem i fremfor at hanerne kalker/gruser til.....

Sidder de EFTER hanen er det jo hip som hap - så får du højst lidt "grus" i hårt

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 25-08-09 19:49

Mange tak for jeres respons. Filterne sidder nærmest direkte på de to studser der kommer ud af væggen, koldt/varmt.
Jeg formoder at det er keramiske skiver, da batteriet er af nyere dato og mærket Damixa. ( købte huset for 3 mdr. siden)

Jeg ser om de bliver rene i løbet af natten, ellers kommer der et par nye på.

/Pytberg

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-08-09 20:23

De skal absolut monteres igen, ellers ødelægger du dine keramiske skiver. Der er jo en grund til at de er der.

Godkendelse af svar
Fra : pytberg

Dato : 25-08-09 20:27

Tak for svaret muldvarp1.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 26-08-09 23:25

Velbekomme.