/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
2003 til 2007
Fra : pirt03
Vist : 791 gange
200 point
Dato : 25-08-09 18:57

Jeg skal opdatere Office 2003 til 2007.
Er der noget jeg skal være opmærksom på - eller kan jeg bare sætte 2007 CD i og køre??
Jeg har en masse mails, der under ingen omstændigheder må gå tabt.

Jeg bruger outlook. Skal jeg indlæse alle koderne igen - eller husker PC'en dem (det er jo lige det med at finde koderne frem - hvor er de nu??)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-09 19:11

Nu forstår jeg ikke hvorfor du vil opdatere, det er da kun at skabe problemer.

Men jeg ville da sørge for en backup inden...

MS finder på mange sjove ting....

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 25-08-09 19:33

Hej Når du installerer office 2007 kan du vælge at beholde office 2003 så vit jeg husker!

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 210 point
Dato : 25-08-09 19:45

Ingen problemer med opdatere til 2007.

Koderne kan du jo gemme i http://www.roboform.com/

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-08-09 20:06

Refi: Helt enkelt: Min arbejdsplads har skiftet til 2007. Man påstår at den er "smartere". Er egentlig enig med dig. Jeg klarer mig fint med 03. Desuden har 2003 en periode - HELT UBEGRUNDET - brokket sig over at jeg havde en "Uægte kopi" (Det er den IKKE). Microsoft foreslog et hav af meget besværlige løsninger for at fjerne meddelelsen. Jeg prøver nu med en ny flerbrugerlicens (firmaets) og håber så den mærkelige - forkerte - meddelelse forsvinder.

webm: Det ser ud til at koste penge. Det er jo kun koderne til der forskellige mailservere jeg skal kende - eller skal jeg, for så må opdateringen vente til jeg har fundet koderne igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-09 21:01

Citat
Man påstår at den er "smartere

Den må firmaet sgu længere ud på landet med

Men du behøver da ikke skifte fordi firmaet gør det

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 25-08-09 21:10

outlook er ikke med i den nye 2007 så der beholder du den gamle hvis du opdaterer.
Det gjorde jeg ihvertfald (har så godt nok heller aldrig brugt den. Outlook express er nemmere synes jeg)
Du bliver også spurgt om du vil opdatere eller om du vil beholde den gamle sammen med den nye

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-08-09 21:50

Citat
webm: Det ser ud til at koste penge. Det er jo kun koderne til der forskellige mailservere jeg skal kende - eller skal jeg, for så må opdateringen vente til jeg har fundet koderne igen.

Nej den kører ganske udemærket uden at købe den prof. licens

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 00:02

koderne til dine kontoer kan med fordel gemmes med dette program
http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html
tag også backup af dine mails, det kan jo å galt under opgraderingen

men i 99% af tilfældende klarer den opgraderinen uden problemer

Citat
outlook er ikke med i den nye 2007

Jo, det er den. her er jo tale om minimum en 2007 pro version.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 00:06

gjorde det vist ikke helt klart, normalt husker den kontoindstillinger ved opgradering

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 26-08-09 09:29
Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 16:18

2003 SKAL afinstalleres først. Ellers går der total ged i det. Jeg ved det af bitter erfaring. Brug Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanel.

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 16:20

Citat
Jeg har en masse mails, der under ingen omstændigheder må gå tabt.
Mails har intet med MS Office at gøre. Så dem sker der ikke noget med, når du skifter til 2007.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-08-09 17:01

Jeg har ikke haft problemer med at opdatere.
Men man kan jo også bare lade dem køre hver for sig for hvis man afinstalerer så er outlook da også væk!!!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 20:15

Citat
2003 SKAL afinstalleres først
det klarer opgraderingen uden problemer
Citat
Mails har intet med MS Office at gøre. Så dem sker der ikke noget med, når du skifter til 2007
det sker en sjælden gang at der går ged i den og så skla man til at have fat i scanpst hvis ikke man har en backup man kan hente ind i stedet for.

ang backup, det klarer outlook2003 perfekt UDEN at skulle hente andre programmer
men det er stadig rart at have kontoindstillingerne på skrift, derfor: http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html

lige en lille reminder, der er forskel på opdatering og opgradering
fra office 2003 til office 2003 sp1 er en opdatering, det er stadig det samme program
fra office 2003 til office 2007 er en opgradering, det er et nyt program

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-08-09 20:53

Sorry
har ikke haft vrøvl med at opGradere det var ihvertfald det jeg mente

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 21:56

Outlook er "indbygget" i Windows XP og Vista og har intet med MS Office at gøre!
Citat
2003 SKAL afinstalleres først. Ellers går der total ged i det. Jeg ved det af bitter erfaring. Brug Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanel.
Og det mener jeg stadig . Men lad det komme an på en prøve

Vh C

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-09 22:27

Citat
Outlook er "indbygget" i Windows XP og Vista og har intet med MS Office at gøre!

nej, i xp er det outlook express og i vista er det windows mail. outlook er en del af officepakken.

http://www.lmgtfy.com/?q=microsoft+office+outlook

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 26-08-09 23:09

Nu har pirt jo nok gjort et eller andet så det er nok lidt en diskution for døve øren ????

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-08-09 23:34

Det er vist da også Outlook Express + windows mail, der bruges til at håndtere email med. Og jeg har hele tiden troet, at det var Outlook Express nielsjs var bange for ville forsvinde ved opgradering til MS Office 2007, da han omtaler dette: Jeg har en masse mails, der under ingen omstændigheder må gå tabt.

Og så er der nok forskel på pirts flerbruger-udgave og enkeltbruger-udgaven mht opgradering .

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-08-09 21:33

Hejsa:
Tak for alle rådene.
Det lykkedes mig at finde alle koder så jeg brugte ikke de nævnte kode-backuop-programmer

Outlook er en del af Office-pakken. Jeg søgte alle PST-filer og fandt Outlook.pst - den tog jeg en back-up af på en USB-stick. Det er den der har alle mails og oplysninger vedr. Outlook.
Da nu mine mails var sikrede lagde jeg simpelthen CDen i drevet og bad om opgradering. Alt kørte smertefrit - jeg har endnu ikke fundet fejl. Da jeg åbnede Outlook 2007 oprettede den mappestrukturen og importerede derfter alle mails (Ikke fra min back-up - originalen fandtes stadigvæk).
For at gøre en lang historie kort.
Det ser ud til at en opgradering forløber smertefrit.
Jeg vil nu ikke undlade at tage back up af Outlook.

I skulle egentlig have point allesammen. jeg giver dem til webm - fordi han jo egentlig havde ret: Ingen problemer

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 29-08-09 21:34

Tak for svaret webm - du havde ret, Ingen problemer

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-08-09 00:31

Nope, sådan er det...