/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Værktøjslinien Hurtig Start
Fra : Smukke_Ole
Vist : 536 gange
300 point
Dato : 25-08-09 08:18

Efter en af- og gen-installation af Excel fra Ofiice XP 2003 kan jeg ikke længere selv bestemme, hvor ikonet for omtalte program skal placeres i værktøjslinien Hurtigstart.
Jeg låser proceslinien op, placerer ikonet, hvor jeg ønsker at have det, og låser så proceslinien igen.
Næste gang jeg så starter WIN XP m. SP3 og fuldt opdateret, er ikonet placeret yderst til højre
i værktøjslinien. Jeg har flyttet ikonet et antal gange, men det vender altid tilbage til den omtalte
placering.
Er der nogen, der har en go forklaring ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : zith

Dato : 25-08-09 09:08

Er du den eneste bruger på den pc?

Hvad hvis du sletter det igen og ligger det ind igen kan du så flytte den?

Kan du flytte de andre?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-09 09:19

Prøv med dette lille program
http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

I det nederste felt Quick Launch Bar
find Save Quick Launch Sort Order i rul-ned menuen
følg anvisningen...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-08-09 09:24

Citat
og låser så proceslinien igen
prøv lige at lade være med at låse proceslinien.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-09 09:36

Lidt mere
Citat
Well, I tried that last fix that I posted and found out that it didn't work. Sorry people.
However, it did start bugging me quite a bit, so I DID finally figure out the fix.
Use Regedit (or your favorite reg program)
to go to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
and change NoSaveSettings to 00 00 00 00.
Restart your computer, put the icons in the order that you want them to be in, then restart again.
This time the icons should remain in the order you placed them.
Hope this one works for everyone.
Dr Rabbit

Kilde:
http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/1051126448?s

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-08-09 13:20

-> zith

Ja, jeg er eneste bruger og Administrator
Ja, jeg kan godt flytte de andre

-> Klaudi
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
and change NoSaveSettings to 00 00 00 00 findes ikke i min REG DB

I det nederste felt Quick Launch Bar
find Save Quick Launch Sort Order i rul-ned menuen
følg anvisningen...

Rul-ned menuen "ruller" ingen steder

-> bentjuul
er afprøvet uden resiltat

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-09 13:29

Har du hentet Taskbar Repair?
http://www.kellys-korner-xp.com/TaskbarRepairToolPlus!.zip

Når den så er hentet og pakket ud skulle det gerne se så'n her ud:
http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/file/taskbarrepair.png

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-08-09 15:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål