/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Mariner 4hk 4takt -gas
Fra : larstv
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 24-08-09 20:14

Hej

Jeg har lige erhvervet en Mariner 4hk 4 takt til min jolle.
Iflg. sælger og min egen afprøvning i en vandbalje fungerede den fint.
Men da jeg var på vandet ville den ikke tage ret meget mere gas end tomgang.
Hvis jeg næsten helt dækker indsugningen tager den fint gas.
Er der nogen som har en ide om hvad det skyldes.

Lars

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 24-08-09 21:00

H_2o?? = saltvand/ ikke et skie badekar

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 24-08-09 21:37

Luft/brændstofblandingen......

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-08-09 22:19

Hvis en køre bedre når du lukker for luften, får den forlidt benzin...

Stoppet dysse eller stoppet benzinfilter.

Mariner motere kan også på fejl i kølekanaler så de trækkker vand ind i topstykket, dette kan have næsten samme symptomer. Men dette problem oftes ses ved små vandperler på tænderør, når den er svær at starte.

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-08-09 23:26

Utæthed mellem karburator og indsugning.

forstoppelse i dyse-r på grund af snavs i benzin.

Annuller spørgsmålet
Fra : larstv

Dato : 25-08-09 13:57

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål