/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjernelse ag hæk uden tilladel
Fra : bibsamie
Vist : 1573 gange
310 point
Dato : 24-08-09 12:39

Er der nogen her der kan fortælle hvilke skridt man bør tage, når en nabo uden tilladelse nedriver en hæk som står/stod på min side af skel, det drejer sig om en ca 40 år gammel hæk som har åbnet adgang til naboens grund og roderi, og simpelthen skamferet min haves udseende. Henvendt til ham oplyser han at den tidligere ejer ikke ville godtage det, huset har stået tomt i en uge, og han tænkte så at han uden problemer kunne fjerne den !!!!!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-08-09 13:02

Du kan læse om dine rettigheder og pligter i http://www.hegnsloven.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-09 13:21

Hold da helt op en dejlig nabo du der har fået dig

Hans opførsel skal du ikke finde dig i, du har krav på et nyt hegn.

Hvis han ikke uden videre vil give dig det, må du gå videre med det, -- kræve hegnssyn-- og få
udbedret skaden

Du må godt have et hegn på 180 cm i skel, uden han kan blande sig i det

Det bedste vil selvfølgelig være at han godt kan indse fejlen, og uden bøvl erstatter hegnet, der er ikke noget værrer end nabostridigheder

pøj pøj

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-08-09 14:18

Jeg vil mene at han skal opføre et nyt hegn i skel, ikke bare en hæk der går jo år før den kommer op.
Det er dybt ulovligt det han har gjort, han kan få en bøde og blive pålagt at opføre et nyt hegn for egen regning.
Nabostridigheder er noget l...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-08-09 18:20

Det er en politianmeldelse for hærværk.
Du skal ikke begynde at diskuterer med naboen. Han må ikke fælde hækken og heller ikke hvis den stod i skellet.

hawaii7

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-08-09 19:28

Jeg synes du skal henvende dig til TV2, det må lige være en sag for dem.

Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-09 19:53

Prøv om han er til at tale lidt med først du politianmelder e.lign... det kan blive en forfærdelig plage at have ham som nabo, hvis i kommer skævt ind på livet af hinanden fra start

Er han vrangvillig, så giv den hele armen, for der er ingen tvivl om at det er ulovligt det han har gjort

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 23:06

Citat
Jeg vil mene at han skal opføre et nyt hegn i skel, ikke bare en hæk der går jo år før den kommer op.

nej, der skal ikke noget hegn op, hækken skal erstattes! det koster en krig men det er jo naboens problem.
man køber færdig hæk, det er hækplanter på f.eks 180 cm. pris: ca 320 pr plante afhængig af hvilken type hæk der er tale om, forbrug ca 3 - 4 stk pr. meter
derudover vil det være smart med en pasningsaftale med en anlægsgartner det første år, og så må naboen jo levere vandet

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-08-09 10:13

Citat
Henvendt til ham oplyser han at den tidligere ejer ikke ville godtage det, huset har stået tomt i en uge, og han tænkte så at han uden problemer kunne fjerne den !!!!!
Hvis jeg forstår dig ret har du lige overtaget huset, og derfor ikke fået det som du købte, så jeg ville henvende mig til sælgeren og sammen med ham køre en sag mod naboen, da du har købt hus og grund med tilhørende hæk (da den stod på din side af skellet). Naboen har selv lagt linien for naboskabet. Held og lykke med det "gode" naboskab håber du bliver den stærkeste.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-08-09 10:18

Der er afsendt pænt brev til naboen fra min advokat, omhandlende at han skal genetblere hækken, samt er sagen sendt til hegnsnævnet, for bedømmelse af sagen.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-10-09 19:44

Så er der indkaldt til hegnssyn fredag den 30-10-2009 klokken 10:00

per

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-09 19:58

Jamen så er alt vel godt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-09 20:59

Sørg nu for at beholde et fornuftigt forhold til naboen. Alt andet er da ikke behageligt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-10-09 21:23

Citat
Nordsted1

nu er tanken ikke at jeg selv skal bebo huset.

per