/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon BJC 4100
Fra : vestergade
Vist : 803 gange
300 point
Dato : 29-10-01 14:33

Jeg har "arvet" en Canon BJC 4100. Den skulle være installeret korrekt. Den vil også godt udskrive ,---men papiret er Blankt når det kommer ud !!!!!!! Vedkommende jeg har fået den af, siger at der er helt nye Plækpatroner i,-så den side af sagen skulle jo være OK. Hvad kan der være galt ???

Hilsen
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 14:41

Skrivehovedet er stoppet til. Tag blæk patronerne ud og sæt skrive hovedet i
½ cm vand (kontakterne må ikke dækkes, men der skal også være vand inden i)
og rens godt og grundigt. Hvis ikke det hjælper skal du have et nyt
skrivehoved til et par hundrede kroner.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

"vestergade" <vestergade.news@kandu.dk> wrote in message
news:ePcD7.106$RM3.8722@news000.worldonline.dk...
>
> Jeg har "arvet" en Canon BJC 4100. Den skulle være installeret korrekt.
> Den vil også godt udskrive ,---men papiret er Blankt når det kommer ud
> !!!!!!! Vedkommende jeg har fået den af, siger at der er helt nye
> Plækpatroner i,-så den side af sagen skulle jo være OK. Hvad kan der
> være galt ???
>
> Hilsen
> Vestergade
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 15:06

Lige et tillæg til mit svar,jeg ved at man kan købe noget rensevæske til det,men jeg har et lille tip her som du kan prøve også,
Stil patronen i en gryde med ½-1 cm vand således at dyserne er dækkede. Opvarm vandet til det næsten koger. Tag gryden af og lad patronen stå 1-3 minutter i det varme vand. Nu vil du se blækket begynder at flyde. Man kan evt. komme en smule eddikesyre i vandet lad dem dryppe af på et stykke køkkenrulle.
OBS-Man skal altid huske på at aktiverer sin printer en gang imellem og det gælder alle printer,så undgår man at dyserne tørrer ind,står den for længe uden at blive brugt,så tag patronerne ud og kom dem i en så tæt pose som overhovet muglig,bare sørg for at dyserne på patronerne er ligeså godt dækket til som man købte dem.
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 15:10

Til Michael
Jeg kan lige oplyse at en ny printerhovede til en Cannon koster over 400kr,og kan det svare sig,når man ser hvad en printer koster idag,
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 15:33

BJC-4100
Print Head Cleaning Instructions
Cleaning the Print Head

Your printer is equipped with a print head cleaning function to ensure constant high quality printing. If you are using Windows™, you can execute print head cleanings from the Control sheet in the printer driver. An additional method is provided for manually cleaning the print head if you are not using Windows.

Perform the print head cleaning only when you encounter a print quality problem. Unnecessary and repetitious cleaning will waste ink.

Print Head Cleanings from within Windows 95™

Click on Start
Move to Settings
Click on Printers
Right mouse click one time on the BJC-4100 printer icon. A pop-up menu will appear
Select Properties from the bottom of the list
Select the Control Tab
Click on Clean Ink Head
When the print head has completed the cleaning, close the Canon BJC-4100 Properties dialog box
Brian

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 300 point
Dato : 29-10-01 16:14

Hej Vestergade.

Håber da at ovenstående indlæg kan bruges,-Blækpatroner er jo ikke helt billige idag. Må jo nok sige, at lige netop den model du har fået,-ligger i den billigere ende mht. til patroner. Jeg ville egentlig bare lige fortælle dig,-at hvis det alligevel skulle vise sig at patronerne er tomme,-så har du muligheden for at få dem Genopfyldt ,-som et eksempel kan du gå ind på http://www.hoergren.dk/shop/kategori.asp og tage et kik. Uanset, er der penge at spare ved at få sine patroner genopfyldt.
Jeg anbefaler det lige i dit tilfælde, da din Printer er en "Ældre" model,-så jeg regner med at garantien er udløbet. Jeg mener der kan blive nogle problemer med Garantien,-(hvis der skulle ske skade på printerhoved ol.) når man har anvendt Genopfyldning.

Hilsener
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : vestergade

Dato : 29-10-01 17:11

Jeg vil gerne sige tusinde tak til i andre,---men intet hjalp,-der kom slet ikke noget farve frem under nogle af "forsøgende",-så jeg må nok regne med at patronerne er tomme!!!!!!!!!! Men-----maskinen var da heldigvis gratis.
Hilsen
Vestergades

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-10-01 17:23

Til vestergade
tak fordi du afviste mit svar.
Da du skriver i dit indlæg at der er helt nye farvepatroner i,så fik du svar på det du spurgte om.
Have du ikke skrevet det have vi nok givet dig et andet svar.så man må sige at svaret jeg gav dig til dit spørgsmål er korrekt.
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 17:20

On Mon, 29 Oct 2001 14:41:08 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<sletdette-milux@image.dk> wrote:

> Skrivehovedet er stoppet til. Tag blæk patronerne ud og sæt skrive hovedet i
> ½ cm vand (kontakterne må ikke dækkes, men der skal også være vand inden i)
> og rens godt og grundigt. Hvis ikke det hjælper skal du have et nyt
> skrivehoved til et par hundrede kroner.

Prøv eventuelt at bruge printerens "prime"-funktion. Hold en af
knapperne inde (den af dem, der ikke er powerknappen, vistnok), indtil
der lyder to bip. Så vil den bruge et halvt minuts tid på at rense
printerhovedet.

- Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 17:31

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev i en meddelelse
news:H%cD7.71$Ip2.4154@news010.worldonline.dk...
> Skrivehovedet er stoppet til. Tag blæk patronerne ud og sæt skrive hovedet
i
> ½ cm vand (kontakterne må ikke dækkes, men der skal også være vand inden
i)
> og rens godt og grundigt. Hvis ikke det hjælper skal du have et nyt
> skrivehoved til et par hundrede kroner.
>
> --
> Hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk

Og så skal du også lige være opmærksom på at 4100'eren ikke kan køre med ECP
eller EPP slået til.

mvh
JSM

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-01 20:49

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev

> Skrivehovedet er stoppet til. Tag blæk patronerne ud og sæt skrive
> hovedet i ½ cm vand.

Brug ikke vand, da dette bare tilkalker hullerne i stedet og ruster
metaldelene. Brug sprit / isopropylalkohol!

mvh
Peter

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 31-10-01 00:10

Tak igen for de sidste tips

briani >> Jeg skrev at vedkommende havde sagt at patronerne var nye--------derfor spurgte jeg jo i god tro !!!!!
Samtidig vil jeg lige sige til dig,-at jeg ikke finder mig i, at du bagtaler mig, når jeg sætter et nyt Spørgsmål i dette Forum. Her hentyder jeg selvfølgelig til mit Spørgsmål: "etiketter i Lotus WordPro" hvor du skriver :
Hej Vestergade
Jeg vil bare sige at jeg sidder inde med det helt rigtige svar på dette spørgsmål,men da jeg i et af dine tidliger indlæg,har fundet ud af at du ikke deler dine point ud til dem der har det rigtige svar til dig,så får du den ikke

Hvad ligner det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er du et Voksent menneske ????? Jeg har set andre tilfælde hvor du føler dig meget forudrettet over ikke at "få ret" samt ikke at få "dine point" Prøv lige at falde til jorden,-!! Jeg vil som skrevet ikke finde mig i dine uretfærdige hentydninger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vestergade