/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 205 1990
Fra : gwh
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 24-08-09 01:42

Hej er der nogen der kan beskrive ,hvad en Peugeot 205 fra 1990 har ?
Jeg mener hvad har den ? ABS / Servo/ kørelys / el ruder / eller andet ? eller er der noget jeg skal være opmærksom på ?
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-08-09 01:43

Den har håndbremse, blinklys og kabineblæser.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 24-08-09 02:48

Og så har den mest almindelige model 1.1L TU motor.
Du skal derfor planlægge overhalinger et kvarters tid før du vil overhale.
Til gengæld sparer den på benzinen.

Hvis du spørger mere specifikt på en bestemt modelbetegnelse, får du nok lidt mere præcise svar.
Der findes en hel del varianter, både med motor og udstyr, og det er fuldkommen u-overskueligt at opremse hvilke der har hvad.
Plus at en 19år gammel bil i mange tilfælde er ombygget efter flere ejeres idéer om hvordan den SKULLE have været.

Men flash77 har 100% ret. Dette udstyr findes i alle modeller.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-08-09 06:49

Peugeot 205 har ingen af de ting du efterlyser. Den er billig at køre i. Du skal være over såvel hånd som driftbremsen med eftersyn. Lidt rust kan forekomme. På benzinpumpen, kan akslen forskubbe sig, så den ikke kan køre, men hvis den er skiftet, burde det ikke ske. Nem lille bil, med en god vejbeliggenhed. Køb du trygt den, men glem alt om moderne sikkerhed!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-09 07:27

http://bilmodel.dk/Biler/Peugeot/205/ her er de grundlæggende data.

Fin vogn. Havde en 205GRD for godt tyve år siden. Og dengang var den en af de allerrappeste diesel-øser. Faktisk var diese'len kvikkere end benzinudgaven.

Nem at køre. Stort set ingen sikkerhedsudstyr udover seler. Rimelig at reparere på. Dieselen skulle man huske at skifte brændstoffilter på, ellers sugede pumpen filterklokken itu.

Skulle have adskilt bremser ind imellem. Ellers kostede den kun et sæt trækstænger, en gearkasse og en enkelt udstødning på 300000 km. Resten var olie og bremser.

Men pas på rust.

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 25-08-09 12:34

Tak for svaret 3773. også tak til andre der svarede mig.
Mvh. gwh