/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
jeg har meget brug for hjælp?
Fra : kazi
Vist : 453 gange
35 point
Dato : 23-08-09 18:38

jeg har fundet et billede på google, som jeg har hentet ned på min computer, men jeg tænkte på om man på nogen måder kune fjerne noget fra billedet uden at ødelægge baggrunden fx, med at fjerne det ene motiv og så blir der hvidt - hvordan kan man fjerne et motiv uden at fjerne baggrunden på billedet ?

hvis nogen ved det, så skal i have rigtig mange tak :D

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-08-09 18:54

Det kan lade sig gøre, hvis du åbner billedet i PAINT, hvis du da kender programmet.
Ellers spørg igen.

mvh

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-08-09 18:57

Du kan også bruge clone stamp i Adobe Photoshop Elements.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 19:35

Stamp/kopi funktionen findes i ALLE billedbehandlingsprogrammer.....

Så ja - det kan du sagtens - med lidt øvelse kan det slet ikke ses

Kommentar
Fra : kazi

Dato : 23-08-09 19:53

mange tak for svarene venner ;)

Kommentar
Fra : kazi

Dato : 23-08-09 20:03

hvordan bruger man det der sker ik så meeget hvis jeeg bar trykker på den der stamp knap og leeger lidt med billedet ?`

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 20:17

Du skal finde et område på billedet der egner sig til at sætte ind der hvor du har "visket" noget ud.....

Hvad det skal være kommer jo helt an på hvordan billedet er bygget op - men det er blot et område (du afmærker) du kopierer ind et andet sted på billedet.

Så start med at afmærke et område - derefter trykkes på stamp eller kopier - det område kan du sætte ind et andet sted på billedet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-08-09 23:07

Du kan jo sådan set ikke fjerne et elemet fra et billede uden at "fjerne" baggrunden, man kan kun forsøge at genskabe baggrunden som man forestiller sig den ser ud. Hvor godt det kommer til at se ud, kommer lidt an på hvor stort et område vi taler om, og hvor kompleks baggrunden er, og self hvor god man er til det.

Kommentar
Fra : One2Many

Dato : 23-08-09 23:33

Citat
jeg har meget brug for hjælp?r

Det har jeg også.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-08-09 07:23

Hvis du nu åbner billedet i Paint, så kan du vælge enten den stiplede stjerne øverts i værktøjskassen
og skærer så meget af billedet ud, som du vil anvende (uden at miste baggrunden.
Højreklik på udklippet og gem det på skrivebrodet f.eks.

Kan du evt. bruge dette?

mvh