/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Hvordan vækkes konen
Fra : nielsjs
Vist : 594 gange
500 point
Dato : 15-04-03 22:10

Er der nogen der har tips til hvordan man får vækket sin kone til lidt mere sex?
Ikke bare en gang om ugen i mørke.
(Det skal lige siges at den med en "dusk" ikke rigtig virker,
aftensmaden på bordet heller ikke).
Hjælp mig jeg er kørt lidt fast

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-03 22:18

Se lidt på dig selv - er det dig der blevet kedelig - er din kone en selvfølge - er det dig der skal vækkes til andet end sex.
Bare en mulighed.
Emesen.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 15-04-03 22:45

tag en tur på en kro ... eller hotel en weekend!! - mad og stearinlys virker 100 gange bedre uden for de daglige rammer!!!
anden mulighed er at du ligefrem ignorerer hende i en tid. så kan det være at hun finder ud af at hun savner dig. Denne mulighed er dog farlig - følg nøje hendes signaler.
med ignorere mener jeg ikke 100% men lad være at lægge op til sex men vær der for hende på det mere psykiske plan ...

good luck

beck

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-04-03 23:16

"treat her like a lady" ...... mange mænd tror de stadig er lige gode til komplimenter, romantik som de ( måske ) var i starten af forholdet.

Kvinder keder sig nemt, og jeg kender ihvertfald en del kvinder der siger at det er mændene der bliver sådan lidt "selvfølgelig-agtige" ( ikke at det er sandt - det skal vi slet ikke diskutere her !!! )

- jeg kan jo kun komme med nogle af mine egne tanker : plej dig selv ( her skal det ikke opfattes som om jeg siger at det gør du ikke ), men pas nu på hun ikke tror du har en anden *GG* - det er ikke nemt det kan jeg godt se!!

- at du har lavet frikadeller, eller vasket tøj er ikke særligt sexet, en buket blomster - naaaah FOR nemt, og efterhånden en kliché.

Som beckski skriver : tag et eller andet sted hen, sommerhus - kro whatever, gå nogle ture ( og snak - ved godt mænd synes det er overflødigt, men det er det altså ikke ) - holde i hånd, kramme, sig noget du ikke plejer at sige, vær øm, sød og LYT
( hvis hun har lyst til at snakke altså )

- fortæl hende ( mere ) om dig selv, måske ligefrem noget lidt hemmeligt, væk hendes interesse - og ja stearinlys og boblebad gør underværker.

Som kvinde skal jeg være den første til at indrømme at I mænd har det svært, kvinders begær kan være en vanskelig ting, og en balancegang uden lige.

( men hov hvor længe har I kendt hinanden egentlig ? har I børn ? osv osv - det er jo ikke ligemeget )

og lige tilsidst - prøv at bringe emnet på bane : Hvad synes hun om jeres sexliv ? - er der noget hun kunne tænke sig at I prøvede ? Vær "voksen og følsom"

Nu kender jeg jo hverken dig eller din kone ...... så det er liiiidt svært at råde, men sex der opstår spontant, gerne andre steder end det forventes - er jo en dejlig ting.

Der kan jo ligge andre ting til grund for hendes manglende lyst ( ? )

Håber det hjælper lidt - den smule ( i betragtning af emnets størrelse ) jeg fik skrevet til dig

God påske

Karina

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 500 point
Dato : 16-04-03 01:02

Godt indlæg fra Karina!
Og lige et par råd mere...Hvis du i hundrede år har lovet at gøre etellerandet i huset, så få det gjort! Og hvis du ved, det irriterer hende at du altid smider dine sokker på badeværelset, så læg dem selv på plads...hver dag!
Uopfordret massage, hvor du IKKE antyder noget om sex, er en god appetizer...men det er vigtigt ikke at nævne sex...hun skal selv komme itanke om, at det ku være hyggeligt. Hverdagen ender nemt i småirritationer over dette og hint...og det er ihvertfald for undertegnede et "turn-off". Det lyder banalt, men er et af de største problemer i folks kærlighedsliv.
Tag ansvaret for de gode ting...når du inviterer hende ud at spise, så lad det være dig, der bestemmer hvor i skal hen. Vi vil gerne "føres" ind i mellem!
Støvsug bilen og inviter til en tur på stranden med en ulden plaid og hendes yndlings hvad det nu måtte være..champagne og jordbær eller øl og frikadeller, det er dig, der kender hende og det skal du måske tænke lidt over af og til.
Hvis begge arbejder meget og kommer sent i seng, er det gerne derefter. >Prøv om påsken kan blive et vendepunkt. I virkeligheden irriterer det sikkert hende ligeså meget, som det irriterer dig...som kvinde kan det bare være hulens svært at få vendt bøtten, fordi det nemt kan blive noget med at sprede benene og tænke på fædrelandet. Jeg har en veninde der siger, at det gør hun sgu ind i mellem...og det virker, også for hende! men kvinder er ligeså forskellige som gamle biler!!!!!! Alle har deres "måder" og ting, der virker forskelligt! Men det er godt at få taget hul på, inden der går ged i det.
Mange venlige hilsener, Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 08:18

Hej Niels

Her er det nok kvinderne som score points - det er nok også dem du skal lytte til
Jeg har en lille bog som måske er værd at læse... den giver i hvert tilfælde en hvis form for "indsigt" - i øvrigt også godt læsestof for det modsatte køn... det er jo ikke al'tid OS der er noget i vejen med, men bliver tid udlagt således... nå nok om det, det var bogen

http://www.borgen.dk/titler/maend_er_fra_mars.htm

Mænd og kvinder kommer fra hver sin planet - det er det billede, psykologen John Gray bruger som udgangspunkt for at fortælle om de væsentligste forskelle mellem de to køn, bl.a:
• Mænd kommer med løsninger og underkender følelser, når kvinder har brug for forståelse. Kvinder kommer uopfordret med gode råd, når mænd vil klare ærterne selv.

• Mænd trækker sig ind i sig selv, når de har problemer, hvorimod kvinder har behov for at snakke om dem.

• Mænd og kvinder misforstår nemt hinanden, fordi de taler vidt forskellige sprog.

• Mænd vil gerne føle, der er brug for dem. Kvinder vil føle sig elsket.

• Mænd og kvinder giver den slags kærlighed, som de selv har brug for.

Forfatteren fortæller, hvad man kan gøre for at modvirke forskellene i de to køns måder at kommunikere på, og hvordan man tackler forskelle i følelsesmæssige behov. Han forklarer også, hvorfor vi kan skændes, så det brager, netop når vi er mest forelskede.

John Gray er amerikansk psykolog og ægteskabsrådgiver.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 08:24

NB: Kunne vi give dig de vise sten på dit spørgsmål... så sad vi ikke her, men tab ikke modet, kæmp som bare f***** og det ser det jo også ud til du gør. Husk det er ikke i underlivet, det skal søges!

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 10:24

Hej Niels

Hvad med at prøve følgende :

I vågner Lørdag morgen, ligger og kæler lidt med hinnanden og snakker sammen, men ikke mere.

Spørg hende om hun er med på en lille leg, hun vil selvfølgelig gerne vide hvad den går ud på. Det eneste du kan sige er at hun skal gøre alt hvad du siger hele dagen ( Du må så forsikre hende om at hun ikke skal skure gulve og andet "lækkert" og at du kun er ude på at hun skal nyde hele dagen ).

Du må gerne fortælle hende at hun får sit livs bedste sex i løbet af dagen/aftenen, men ikke noget med at gå i detaljer.

Få nu lavet alle de ting der skal laves en Lørdag, indkøb lidt rengøring o.s.v. hjælp hinnanden og snak sammen og husk hele tiden at det er dig der skal tage føringen.

Giv jer god tid til hinnanden hele dagen, gå i bad sammen vask hende. Dril hende lidt, gør dig selv interresant ved at hun ikke må gøre det samme ved dig.

Gør jer rigtigt lækre i tøjet ( hende i nederdel eller kjole ) og tag ud på en dejlig restaurant, gerne en hvor man kan side længe og snakke over maden f.eks. Sushi. HUSK NU AT TAGE TOGET

Sørg for hele tiden at holde øjenkontakt med hende ( uden at stirre ). hold hende i hånden og fortæl hende hvad hun godt kan li' at høre.

Mens i sidder og hygger jer, siger du til hende at hun skal gå ude på toilettet og tage sine trusser af og komme ind til dig med dem.

Lidt senere dykker du ned i lommen og tager den lille pakke med elskovskugler ( du har købt på forhånd ) og giver til hende. Efter endnu en lille tur på toilettet, hvor hun har monteret "kuglerne", garantere jeg hun er ved at blive godt lun.

Når i nu er blevet færdige med maden og kaffen, tager i toget hjem. I toget sætter du dig over for hende, lader langsom en hånd glide op under kjolen........herfra må du selv kunne finde på noget, for jeg tror hun er med på lidt sex når i kommer hjem ( hvis i kan vente så lang tid )

God fornøjelse......

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 10:37

Spændende indlæg fra thomas

En anden ting..sørg for at være velbarberet hver dag, hvis du ved, hun sætter pris på det. Det dur ikke kun at være lækker onsdag og lørdag!
I den fase, hvor vi møder og scorer hinanden, er vi hamrende gode til altid at være lækre og velduftende. Og hvad sker der så? Efter et stykke tid lukker man end ikke døren, når man er på toilettet..og gys, man begynder måske at gå i klipklappere og joggingbukser. Der går simpelthen så meget hverdag i det, at romantikken og det spændende..og dermed lysten til at gøre noget ekstra ud af sig selv til glæde for den anden. Aftal en uge, hvor i lader som om I lige har mødt hinanden. Spil spillet...efter kort tid kunne det gå hen og blive ægte. Find tilbage til det, der tændte, opmuntrede, opløftede.

Og en dusk... hvis vi taler to bundter til 25 fra føtex, kunne hun ligesågodt selv have købt dem, da hun købte lokumspapir og kaffe. En dusk skal købes hos blomsterhandleren, bestå af hendes yndlingsblomster og pakkes lækkert ind. SÅ taler vi dusk!

Soveværelset er faktisk også vigtigt, når vi taler erotik. Er det blevet et sted med en summende computer, vasketøj og krøllede blade..ja, så er det sgu ikke særlig stimulerende. Rent sengetøj, luftede dyner, stille musik istf computerens summen.

Aldrig tage noget for givet. Give mere end man tager. Tage ansvaret for de gode ting.

Hmmmm.. faktisk en meget inspirerende tråd, denne!
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 10:40

"Se lidt på dig selv - er det dig der blevet kedelig - er din kone en selvfølge - er det dig der skal vækkes til andet end sex.
Bare en mulighed.
Emesen."

Eyvinds ord er faktisk også både kloge og værd at tænke over!

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 10:43

Spændende indlæg fra thomas

Tak Christina

Og jeg må give Christina helt ret, sørg for at være lækker hver dag ...

Endnu en lille hjælper :

En sød lille SMS / opringning eller mail når man er på jobbet, hvor der står at man glæder sig til at være sammen med hende i aften, er helt sikkert også noget hun vil syntes om.

Thomas

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 10:47

korrektion..den lille sms må ikke handle om at man vil være sammen, kun at man glæder sig til at ses. Er sexlivet gået i stå, kan direkte opfordringer være et turnofff....kvindelig "impotens" eller præstationsangst! (skal forstås som et "åh nej, nu vil han absolut i aften og hvad nu hvis jeg ikke vil eller har lyst osv, må hellere få hovedpine!)

Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 11:00

Hej
Ja det er en meget inspirende tråd denne her *sf*
Sad også og kom i tanke om, forøvrigt noget jeg selv havde tænkt på her til påsken, da min mand og jeg skal være alene uden børn. Vi vil prøve at gøre noget vi aldrig før har prøvet...her tænker jeg ikke sexuelt (der har vi såmænd ikke problemer , men i dagligdagen..og også når vi ikke ellers har børn, er vi tilbøjlige til at gøre de samme ting...og det bliver jo altså lidt trivielt og vanemæssigt..det samme kan jo også gælde rent sexuelt sæføli...rutiner er dræbende.
Ellers er jeg som sædvanlig helt enig med både Christina og Karina...som sædvanlig
Tror dælme vi har et eller andet til fælles
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 11:02

Sus... der er måske basis for en tøse-rødvins aften?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 11:10

Christina..den er jeg heeelt med på..
Meen problemet er jo at vi kommer fra 3 forskellige dele af landet, gør vi ikke??
Hvordan er det nu? Du kommer fra nordjylland, Karina fra sydsjælland og jeg fra østjylland?? er det ikke korrekt??
Og undskylder lige dette, vi kunne lave et nyt smalltalk??
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 11:11

Jeg giver så Sus ret . Ender hver dag foran fjerneren, er de fælles begivenheder noget med at tage ud at handle, er samtalen om hundeluft og hvis tur det er til at gøre rent..så...!
Hyggesnak når man er gået i seng er et hit...bare fem minutter..uden at der er sex inde i billedet. Det giver ny nærhed, som er blevet glemt i det daglige trummerum.

Mvh Christina, der spekulerer på hvor Niels er henne....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 11:12

ny smalltalk! jeg starter!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 11:17

Niels har da travlt med at gøre rent i soveværelset, købe blomster og bøder + booke weekend ophold i romantiske omgivelser... evt. Rebild Bakker

Oggggg husk så lige, det her virker begge veje. Det nytter ikke at sidde i et hul og ha' ondt af sig selv uden at foretage sig noget... og så gi' alle andre skylden for sin elendighed.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 11:22

Søren... bøder?????

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 11:59

sidder også og tænker på om Niels har nogle ægteskabelige bøder han skal have betalt
Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 12:05

og tænker videre.....wauu denne tråd gør sikkert at der ingen mandlige brugere er på de næste par dage, de har travlt ligesom Niels
Vi har da lov at håbe, vil ihvertilfælde vise min mand den.
Desværre har mænd det med at blive dovne i parforholdet, øøh for ikke at gøre nogen sure, kan kvinder undtagelsvis også blive det ( pudser liiige min glorie) hi hi
Sus

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 12:17

og tænker videre.....wauu denne tråd gør sikkert at der ingen mandlige brugere er på de næste par dage, de har travlt ligesom Niels
Vi har da lov at håbe, vil ihvertilfælde vise min mand den.
Desværre har mænd det med at blive dovne i parforholdet, øøh for ikke at gøre nogen sure, kan kvinder undtagelsvis også blive det ( pudser liiige min glorie) hi hi
Sus

Jeg må jo desværre give Sus retlnagt hend ad vejen. Jeg har selv været alt for sløv, men er heldigvis blevet bedre til at hygge list om parforholdet.

Jeg tror det er utroligt vigtigt, at kunne hygge sig sammen hver dag f.eks. med at lave mad, eller at vaske op.

Åben en god flaske rødvin mens man står og pjatter lidt sammen, det kan alle vel lide ??

thomas

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 12:20

Nej, nej... jeg har bare skrevet med albuerne Jeg mente BØGER

Blev liiige smidt af Kandu så det blev til no kandu, men det skyldes sikkert at stjerner, sol og måner ikke stod i det rigtige forhold til vores satelit. Måske den blev forvirret af Mænd er fra Mars, Kvinder fra Venus og en enkelt Mr. Fix it kasket.

Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 12:24

Det kunne blive en festlig tøseaften - ingen tvivl om det, og sikke en masse vi kunne få afklaret.........

spørgeren i dette indlæg har ihvertfald fået en masse gode bud - nu er det bare op til dig, nielsjs at "komme i gang" - held og lykke med det ( og glem nu ikke at give os andre en "situationsrapport" )

Karina

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 12:28

Good point Karina

thomas

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 12:37

- Hej ThomasG - ja for tænk sig nu hvis han ( nielsjs ) virkelig fandt på noget godt og vi andre måske aldrig fik det at vide - man kunne jo blive så frygteligt snydt ....

God Påske ThomasG

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 12:55

hmm sidder igen lige og læser spørgsmålet. 1 gang om ugen, kan man klage over det?? Men i mørke?? det kan man klage over, sååeh det må være der skoen trykker?
Husker du lige at fortælle hende hvor vidunderlig hun ser ud i dine øjne, netop fordi du elsker hende?? Og kom så igang med at fortælle om nogle af dine frække fantasier, det kan virklig være med til at løsne op for hendes eventuelle generthed. (ved jeg af erfaring fnis)
Knus
Sus

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 13:07

- Hej Karina -

Ja og vi kan vel alle bruge lidt inspiration både i og uden for sengen ikk ??

Også en God Påske til dig fnollerpige

Og til Sus, ( selv om jeg nu nok tror det var ironisk, men man kan så let misforstå det skrevne ord )

Jeg er nu ikke sikker på jeg ville syntes det var ok med én gang om ugen.
Men det er nu også blevet meget bedre efter jeg har taget mig lidt sammen...
Mere opmærksomhed og ømhed til konen og det vil blive gengældt med mere opmærksomhed og ømhed til dig. Så det er bare med at komme i gang nielsjs, før du tager dig sammen skal du ikke regne med at der sker noget.

thomas

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 13:11

ja een gang om ugen er vel stadig i " den privilegerede ende "
- men enig - den med i mørket, er måske liiiidt kedeligt - men nielsjs på med vanten og så skal der nok ske en masse for dig, måske du endda får en påske du sent vil glemme - eller det er du i hvert fald selv herre over.

så mit allersidste indlæg slutter som det første indlæg startede : "Treat her like a lady"

Karina

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 13:24

Right on !!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 13:47

Min and ville være glad for en gang om ugen...he he..må osse hellere vise ham denne tråd!!!!
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 13:48

UUUPPSSS "mand" for pokker da - ikke "and".... !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 14:10

Hej Christina

jeg vil bare lige sige at min kone ville da ikke være tilfreds med kun én gang om ugen, slet ikke efter vi er begyndt at hygge så meget sammen om aftenen. Det er faktisk kun hvis vi er helt vildt trætte at vi kan lade hinnanden være....

Jeg må nok hellere tilføje at vi har kendt hinnanden i over 15 år og boet sammen lige så længe, men vi er begge blevet nyforelskede igen...DEJLIGT

- GOD PÅSKE -

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 14:12

Ja det får en til at blive helt filosofisk : Hvorfor er det lige at det ender sådan - mange forhold starter med at man dyrker sex 12 gange på een weekend, men stille og roligt aftager det med tiden ( og det er ikke kun fordi der kommer børn ind i billedet )
- Er det fordi man keder/ glemmer hinanden ?
- eller er det bare sådan det skal være ?
- er det lidt ligesom hvis det nu var Juleaften hver dag ?
- Ligger det i vores natur ?
men det er nok ikke sådan lige at svare på.....

Og så lige tilsidst : *GGRRR* Kandu - skulle lige se noget om et andet indlæg og åbnede nyt vindue i browseren, OG så fik jeg "siden kan ikke vises" ( endnu en gang )
så husk til jer der skriver : kopier teksten, inden I trykker "send indlæg"

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 14:30

Hej igen fnollerpige

Rart at se du er tilbage igen....

Jeg tror bare man skal huske, at blive ved med at hjælpe hinnanden og stadig tale pænt til den anden, der sker faktisk et eller andet med mennesker, hvis man bliver ved med at behandle dem pænt.

Hvis man husker at få renset luften når der er brug for det, så man ikke går og små hakker på hinnanden.

thomas

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 14:35

Ja et typisk træk ved mig - siger slut og mener det ikke *G

ja, men du har ret, det er jo bare noget man tit hører folk sige - og det du siger med at der sker noget med folk man behandler pænt er jo næsten på grænsen til det klogeste der længe er sagt ......

Karina

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 14:38

Takker og bukker

Men der er noget om snakken, man skal behandle andre som man selv ............

thomas

P.S. Hvad mon der er der blevet af nielsjs ?????

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 14:42

*griner*
han er nok igang med at samle roser, og drysse kronbladene ud i badekarret, handle ind og finde de romantiske CD`er frem....... barbere sig, sjaske med lidt toiletvand og gøre sig klar.

det kunne også tænkes han var på arbejde ....

Kommentar
Fra : ThomasG

Dato : 16-04-03 14:57

- grim tanke du sluttede med -

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 15:02

Nøjjjjj! Den rykker bisser den her

Hvad bare med at sove i "ske"... uden noget af "det sjove", det er da så hygsomt... og så ka' ku' det jo være, at det hele kom af sig selv - men klap da lige giraffen på hovedet, hvor er der dog meget at "tænke" over i dette forum.

Go' påske... nu skal jeg til at foretage mig noget produktivt - ikke fordi energien ligger lige der i dag

Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 15:05

Stakkels mand ( nielsjs ) - når han engang åbner sin mail, og der vælter en million-millard mails ind.

God Påske og god arbejdslyst til dig Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-03 15:34

En gang om året er nok.
Det er da klart vi ikke hører noget til nielsj, med alle de gode råd varer det længe før han dukker op igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 15:43

een gang om året !!! - ok... ja ja emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-03 15:57

Ja til min fødselsdag får jeg gaver, men kun en gang om året.
Er det måske ikke det der er tråden.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 16-04-03 16:10

Jo det er det - lad os bare sige det emesen

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-04-03 21:16

Snakkede lige med min mand om den her tråd...han har skam også læst de fleste indlæg...og han kom med nogle vise ord..den er til jer mænd: Har i tænkt på om det måske er jer, der har mistet lysten til konen?? Og derfor er blevet så kedelige..eller rutinemæssige, at det hele kan være lige meget..meeen lysten melder sig og- så er hun jo den nærmeste. Lyder måske lidt kynisk, men er der lidt sandhed i det? Vil meget gerne høre fra de mandlige "indlæggere"
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 16-04-03 22:43

ja, der er mange aspekter i det med to-somheden!!!! men tror, vi alle har fået lidt inspiration til at gribe i både egen og partnerens barm...hvis man kan formulere det således
Christina...der har luftet dyner hele dagen!!!!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 17-04-03 08:04

hej allesammen..
Tak for jeres interesse.
Der er kommet flere ideer som jeg vil prøve..
Og ja jeg var faktisk på arbejde.......!
Jeg vil dog vente lidt endnu med at give point
Jeg ved ikke om jeg tør vise min kone disse indlæg, som ellers kunne være en idè så kunne hun selv sige hvad hun ønsker
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 09:20

Hej Niels
Godt at høre, du ikke havde forladt os!
Jeg synes BESTEMT du skal vise din kone indlæggene..hvis du vel at mærke kan tåle at høre hendes kommentarer til dem uden at blive sur/fornærmet/irritireret/såret osv.
Du har åbnet op for en mulighed, hvor I kan diskutere det i fred og ro, men andre helt almindelige menneskers gode betragtninger oveni som et ekstra plus.
He he.. du kan såmænd også foreslå konen at oprette sig som bruger, så kan hun gå ind og kommentere direkte på indlæggene. Det kan være nemmere end at skulle sætte ord på verbalt.
Jeg synes, der er kommet en ualmindelig fantastisk tråd ud af dette her. Det er sjældent at se en tråd, der er så ærlig, entusaiastisk og ovenikøbet holdt i en så god, venlig og sober tone.
Det er godt, hvis du kan bruge nogle af alle de forslag, der er kommet. Det er der vist mange andre, der også kan
Rigtig god påske... hvis ikke du kan finde en blomsterhandler, så kan en hjemmeplukket altså også vække lykke.. bare du ikke plukker dem i jeres egen have!
Nyd livet, vejret og hinanden.
Mange venlige hilsener, Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-04-03 09:22

ooog det der mærkelige ord, jeg fik kreeret skulle betyde "entusiastisk"

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 19-04-03 23:44

Tak for svaret skingur.
Der var nu flere gode besvarelser.
Og som der blev skrevet er det svært at give det endegyldige svar...
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-04-03 23:47

tak... og håber du har haft en sjovere påske end du ellers ville have haft

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 15-06-03 23:31

Jeg har bemærket gennem denne tråd, at man åbenbart betragter det som "mandens" problem og at det er ham der skal gøre sig umage for at opnå den ægteskabelige gunst.
D.v.s. at kvinden dermed har at fortræffeligt redskab som hun (i mange tilfælde) kan bruge til at straffe eller belønne manden alt efter, hvad hun vil opnå.
Det var i hvert fald hvad jeg oplevede gennem de sidste 15 år af et 20 år langt ægteskab. Det endte med skilsmisse.
Efter et par år traf jeg der lærte mig utrolig meget om samliv og sex. Hun var ikke bange for selv at indrømme at hun var glad for sex, og det kunne ytre sig på mange måder. F. eks. kunne jeg komme hjem fra arbejde, og møde et veldækket aftensbord behørigt udstyret med en flaske vin og levende lys.
Så blev det en aften uden plads til skænderier og surhed; men derimod stemningsfyldt og med vished om et sublimt klimaks senere på aftenen.
Det blev 8 gode år indtil hun døde kun 60 år gammel.

Derfor mener jeg at begge parter har lige stort ansvar for at få det til at fungere; men at kvinden har de bedste muligheder for at få det til at lykkes.