/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ny HD til USB?
Fra : katrinefrd
Vist : 591 gange
50 point
Dato : 23-08-09 16:34

Hej.

Jeg har købt ny HD til mit externe USB HD kabel tilslutning. Har tilsluttet HD, men computeren opdager ikke at der er tilsluttet noget som helst. INTET er at finde i denne computer. Har XP home installeret. Hvad mon der går galt??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 16:50

Sæt den DIREKTE i et af komputerens USB stik....

Din hub er sikkert ikke god nok...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-09 16:51

Ydermere kan årsagen være at HDen slet ikke er klar til brug (formateret)

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 23-08-09 16:57

Vil HD være usynlig hvis den ikke er formateret ? For så kan det jo være derfor, den er som sagt HELT ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 17:07

Begge dele er en mulighed - prøv dem een af gangen.....

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-08-09 17:54

har din pc usb 1.1 og usb 2.0
for hvis du sætter den i usb 1.1 er det ikke sikkert at windows finder den men hvis du sætter den i usb 2.0 burde den kunne finde den
og så gør som refi skriver direkte i porten på pcén

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-08-09 18:22

tror ikke at det med 1,1 eller 2 eller 2.0 kan være problemet.

Men det kan være at din usb kasse ikke kan håndtere den harddisk , du har købt, Det har jeg oplevet før.

Hvis harddiske ikke er partitioneret og eller formatteret er det usikkert om den vises i stifinderen.

Så skal du først vi kontrolpanelets diskopsætning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-09 18:46

H-klik på computer og vælg administrer
Og så diskhåndtering.
Kan du se den som ualokeret, skal du h-klik på det grå område og vælge opret partition, og formatere den.

Men du skal lige undersøge om din comp. bruger FAT32 eller NTFS
Lav samme formatering som din comp. med mindre den skal snakke med en FAT 32 comp.

I stifinder kan du h-klik på dit C: drev og vælge ebenskaber > nu kan det ses hvilket filsystem den bruger > FAT 32 eller NTFS

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 23-08-09 20:48

Jeg måtte skifte fra den gamle computer med usb 1.1 til den nyere, hvor jeg installerede den som slave på en ledig plads internt på ''lakridsbåndet''. Droppede usb, herefter administration og partition,

Herefter sattte den tilbage på extern usb, og nu kan den nyere med usb 2,0 se og bruge den, men min gamle med usb 1 kan fortsat ikke

Men altså nu kører selve enheden, men altså kun på den nye computer

Er der mon mulighed for at kan komme til at køre på usb 1.1 ? (altså den gamle computer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 21:04

Næppe....
I hvert fald IKKE tilfredsstillende....

USB 1 er YT forever - det kan højst bruges til kinesisk legetøj (reklamegaver)

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 23-08-09 21:16

Takker for al deltagelse.

Godkendelse af svar
Fra : katrinefrd

Dato : 23-08-09 21:17

Tak for svaret refi.

tak

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-08-09 21:54

ja du kan godt få den til at køre på usb 1.1
men det bedste er nok at købe en pci usb 2.0 kort og sætte den i din gamle pc

oplysning:
og selv nogle usb stick kan ikke køre på usb 1.1

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 24-08-09 04:32

Det er min bærbare der har usb 1.1