/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sprut & smøger
Fra : Højris
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 23-08-09 10:34

Hej !
Kender i det ? Bliver stoppet, ruller gardinet ned, "røgen oser op så" glor betjenten stift i øgnerne og siger ja!
Har De et førebevis jeg må se Ja da, du må da det da godt se det, din kollega har det endnu se det hos ham,har ik afleveret det endnu. "bøvs"
De lugter af spiritus, har De fået noget at drikke. ? Nej Hr. Betjent jeg er jo lige kommet.
Vil de være så venlig at stige ud af vognen Hr. ! ?
Fire minutter senere.
Gir du ik en hånd Hr. betjent så a ka kom op, a skal tisse.
Nu skal De puste i den her Hr. hvor længe siden er det at de har røget. ?
N ja dejo det ve ik.
Sådan helt konkret er spørgsmålet.
Hvilken indflydelse har det at ryge på udfaldet af sprittesten ?

Måske at, det skal tilføjes at jeg har fuldt hus på førebeviset incl. erhverv og at det aldrig har været draget i tvivl, men!
Hvilk Hen indflydelse har det at ryge på udfaldet af sprittesten ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-09 10:49

Velsagtens noget at gøre med, hvormeget du kan puste i ballonen.

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 11:00

Citat
Hvilk Hen indflydelse har det at ryge på udfaldet af sprittesten ?

INGEN....

I sidste ende vil du alligevel få taget en blodprøve...

Pusteriet er i sig selv INTET bevis..... Blot en rettesnor om de gider anholde dig....

Og med mindre du er vampyr vil du IKKE kunne "pille" ved blodprøven

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-08-09 11:06

Jeg har aldrig hørt om at rygning skulle påvirke en alkoholtest. Der måles jo på alkoholmolekylet og ikke andet. Det kan da godt være, at det med fintfølende udstyr kan måles en forskel, hvis man er nede i tusindedels promiller, men da promillegrænsen i DK er 0,5 er det jo uinteressant.

Moster LOOOL Det er altså flere hundrede år siden, at man stod på den mørke landevej og pustede i balloner I dag bruger man et alkometer. http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/AF770527-FD06-47EA-863C-B1D07AC2C171/0/alkometer_web.jpg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 11:56

Der skal altså pustes ret hård i sådan en alkometer tobaks rygning har ingen indflydelse på alkohol visningen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-08-09 12:00

Jeg kunne godt forestille mig at rygningen havde betydning, vi lever i en tid hvor der snakkes meget om rygerlunger og har en person det så kan personen ikke puste korrekt.
Jeg kan også forestille mig at rygning ændrer blodbilledet, jeg har da været ude for at blive spurgt om jeg var ryger når jeg fik taget blodprøve.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 12:06

Hvis ikke du kan puste hård nok (på grund af for mange smøger, eller andet) og betjenten har mistanke om promille kørsel, så bliver du taget med til en blodprøve, og heller ikke der har tobaksrygning nogen effekt på promille visningen

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-09 13:59

Må man have røget inden en alkoholtest?

Nej, der skal gå 15 minutter efter personen har røget, før en test må foretages. Pustes der røg direkte ind i alkometeret, kan cellen i alkometeret tage skade.

Herfra:

http://unimenco.com/FAQ_Alkometer.html

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-08-09 14:41

Måske for dette apparat. Men det vil ikke påvirke promillen. Enten måler apparatet eller osse går det i stykker. Sker dette, ryger man blot med til blodprøve.

Kommentar
Fra : VilladsClaes

Dato : 23-08-09 21:16

Jeg har skrevet til færdselsafdelingen på politi.dk og venter på et svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 21:37

Forventer du et andet svar

Eller søger du en mulighed for at gøre spirituskørsel, lovlig

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-08-09 00:48

Ja hvilken indflydelse har smøgen på testresultatet !

Nej Hanne så havde de spurgt til mit helbred.
Nej Krummen der måles på et biprodukt ikke af spritmolekyler. Det er formaldehyd inholdet.
O.V.N Nej der skal ikke pustes så hårdt. Nu har jeg jo lige set, vith|'s indlæg og efter det tror jeg nok at det må være svaret, og nej smøgen har ikke en pind med resultatet at gøre.
Jeg vil vente på villads svar fra færdselsafdelingen.
Højris

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 29-08-09 03:50

Tak for svaret vith.
Jeg har da også søgt på univmenco men har så ikke lige fundet det.
Men jeg har haft brug for at vide det. Fra tid til anden.
Højris

Kommentar
Fra : vith