/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
data dvd ..
Fra : Alexander1001
Vist : 600 gange
85 point
Dato : 22-08-09 18:00

Hej

Jeg har brændt en data dvd med en dvd+r, men når jeg vil afspille dvd+rom,en på dvd-afspilleren så virker det ikke. Disken virker når jeg afspiller den på pc'en men ikke på dvd-afspilleren.. Kan nogen forklare mig hvorfor??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-08-09 18:03

Øhh, måske fordi du har med en data dvd at gøre, og fordi en dvd afspiller er beregnet til at afspille film

Kommentar
Fra : Alexander1001

Dato : 22-08-09 18:09

nej for har set min fætter afspille en data dvd på sin egen afspiller.. men hvorfor virker MIN ik??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-09 18:24

Du har nok ikke fået lukket dvd'en eller os kan din dvd afspiller kun li' dvd-r

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-08-09 18:35

Din fætter laver DVD med standard strukturen for dvd. Derfor virker det.
Data dvd er "misbrug" af dvd mediet, hvor det anvendes på en anden måde, end det oprindelig var beregnet til.

Du skal bruge et brænderprogram, som kan danne dvd, med den sædvanlige struktur for dvd film.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-08-09 19:55

Nogle DVD afspillere kan afspille diverse formater, og andre kan ikke

Kommentar
Fra : ankasofi

Dato : 22-08-09 22:30

Hvilket brænderprogram bruger du?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-09 23:52

Se manualen for din DVD afspiller, kan den afspille de fileextension (mp3 - mpeg - jpeg og så videre) du har brændt på din data DVD ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-09 18:49

Som tidligere nævnt.
Du har ikke afsluttet / lukket den DVD og så er det ikke alle der kan læse den.

Kommentar
Fra : Alexander1001

Dato : 23-08-09 18:53

Efter at have læst jeres kommentare, har jeg nogle spørgsmål og svar til nogen af jer..

Til transor: Hvordan finder jeg sådan et brænderprogram?

Til ankasofi: Jeg bruger det normale windows brændersystem som også kan brænde data-dvd'er.

Til o.v.n.: Der står på manualen at den kan spille ( DVD-R/RW, CD, CD-R/CD-RW, CD-G, WMA, MP3/JPEG ) , men har prøvet at brænde en video dvd med en dvd+r og det virker udmærket, men når jeg vil afspille en data-dvd med den samme type cd så virker det ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 19:30

Citat
Jeg bruger det normale windows brændersystem som også kan brænde data-dvd'er

Så lader du bare være med at lave DATA-DVDer....

De er IKKE beregnet til at bruge i andet end komputere....

Problem Solved.....

Din stueafspiller kan ikke behandte andet end billed og lydfiler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-09 20:02

Citat
De er IKKE beregnet til at bruge i andet end komputere
det kommer i høj grad an på hvad der forståes med DATA, jpeg og mp3 for eksempel skal brændes som data CD/DVD og burde så kunne afspilles på DVD afspilleren (det kan mine data CDer)
Så hvad er det for nogle DATA du brænder ?
Er DVDen lukket ? (Windows Vista lukker selv automatisk, hvis du bruger det indbyggede brænder program)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-09 20:19

DVD+R, det er jo nok der den "kikser" du skriver:

Citat
Der står på manualen at den kan spille ( DVD-R/RW, CD, CD-R/CD-RW, CD-G, WMA, MP3/JPEG ) , men har prøvet at brænde en video dvd med en dvd+r

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 20:21

Citat
det kommer i høj grad an på hvad der forståes med DATA, jpeg og mp3 for eksempel skal brændes som data CD/DVD og burde så kunne afspilles på DVD afspilleren (det kan mine data CDer)

IKKE nødvændigvis...

At billeder og film OGSÅ er data er der vel ingen tvivl om

Men DATA-DVDer hører til en komputer - her skal det jo åbenbart skæres ud i pap

Ordkløveri

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 20:22

Citat
DVD+R, det er jo nok der den "kikser" du skriver

Se DET var en oplagt mulighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 20:25

Citat
men har prøvet at brænde en video dvd med en dvd+r og det virker udmærket

DET lyder så til at være forkert....

Så mon ikke du lige skulle læse den manual igen....

Hvis ikke der er nævnt + skiver som en mulighed tror jeg ikke på du har brændt en + skive der VIRKER

Kommentar
Fra : Alexander1001

Dato : 24-08-09 14:18

Har lavet min gamle dvd-afspiller og med den virker data-cd'erne, men der er kun et problem..
Jeg har ikke kontrollen til den afspiller så der er kun , open/close , play , pause , og stop knapper på den, så jeg kan ikke vælge de video'er jeg vil se.

Hvad skal jeg gøre??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-08-09 14:25

Køb en ny DVD afspiller eller en universal fjernbetjening

Annuller spørgsmålet
Fra : Alexander1001

Dato : 24-08-09 14:37

Har fundet ud af det så behøver ingen svar.