/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Genskabe ødelagte word dokumen
Fra : ganga
Vist : 740 gange
99 point
Dato : 22-08-09 11:07

Genskabe ødelagte word dokumenter
Hej er der noger der kender til et gratis program der kan genskabe ødelagte word dokumenter?
Jeg kan godt indlæse dokumentet, men teksten er helt forkert.., alle mulige underlige tegn..

Hvis der kun findes programmer der koster penge, er det osse velkommen
på forhånd tak..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-09 11:21

Du kan ikke genskabe noget der er ødelagt....

Hvis du kan indlæse dokumentet er det IKKE ødelagt - og de ændringer der er kommet kan IKKE rettes andet end manuelt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-09 11:22

Så med mindre du har en backup eller evt. temp-fil af dokumentet er der intet at gøre....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-09 11:37

Det er en af de svære en af slagsen, kigger mig lige lidt omkring på nettet for umiddelbart har jeg ikke lige en ide. Men læs lige dette
http://www.it-artikler.dk/2008/10/22/gendannelse-office-word/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-09 11:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-09 11:57

Nu er det vel ikke sådan at det er ødelagt fordi det er et docx-dokument du forsøger at åbne med en ældre wordversion UDEN at have docx-readeren/converteren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-08-09 15:48

Også min tanke Refi, måske et dokument der er skrevet i works og forsøges åbnet i et andet program. Eller dit forslag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-08-09 10:25

Her er et forslag til noget du kan forsøge. Det afhænger af fejlens art om det virker.

Læs filen ind i et simplere teksbehandlingsprogram som f.eks word-pad, der følger med windows. Se under , alle programmer , tilbehør.
så springes en del specielle word styrekoder over og dokumentet kan blive godt læsbart. speciellle formatteringer forsvinder også.
Gem som wordpad fil og læs den ind i word. Sjove formatteringer skemaer og den slags , skal måske genoprettes manuelt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-08-09 10:28

Når word laver den slags rod hænger det ofte sammen med at man har dele af forskellige wordudgaver på computeren.

Rens godt ud i alt hvad der smager af word, i programfiler , regbase osv.
Geninstaller så word på en frisk.