/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Langsom Bedbånd
Fra : Sveda
Vist : 482 gange
20 point
Dato : 15-04-03 20:42

Jeg har et TDC , asdl Abonnement, med erikson ASDL Modem , og Linksys router.
Periodisk bliver nettet uhyggelig langsomt, og samtidig er der en underligende hyletone og meget støj på samtalelinien.
Jeg har været i kontakt med TDC mange gange, uden at kunne få problemet løst.
TDC har gennemgået installationen med mig over telefonen , og installationen ser ud til at være korrekt.
netværket består af 2 PC er med Win XP, problemet er på dem begge.
problemet ser ud til at blive værre og værre.
alle stikforbindelser mm er blevet gennemgået.
er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 15-04-03 21:27

nu skal du bare se....det du muligveis er blevet udsat forer et "Ping attack". jeg har selv lige haft registreret nogle stykker, som kom fra USA. De Sløver din computer EKSTREMT meget, hvilket fremgår af navnet "Ping attack". Det er en slags hacker angreb. Hvis du vil vide hvordan du kan finde ud af hvor det kommer fra (hvis du da har en firewall som kan vise dig ip'en), så kig under http://www.kandu.dk/dk/spg/13507, og se linket i mit første indlæg. Via det link kan du hente en program til at vise ip'en. Dr bliver også diskuteret hvordan du kan skjule din ip, hvis du ikke vil frem med den rigtige ip, visse steder på nettet, hvor hackere nemt kan få adgang til den.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 15-04-03 21:28

det lyder 100% som en apparat fejl. altså modem eller router er i stykker.
du må kunne få dem byttet eller i det mindste repareret.

bruger du KAZAA ?? --- for det har en stærk tendens til at sinke og sløve bredbånd. (kazaa åbner mange porte og kan lægge en meget stor internetforbindelse ned (op mod 70 mega bit)
god fornøjelse
mvh
beck

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 15-04-03 23:36

Er du sikker på at det ikke er fordi en af maskinerne stå og Downloader, og æder forbindelsen!!!

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 15-04-03 23:52

hvis det var en kommentar til mig, så både ja og nej
nej fordi jeg selv har prøvet det .... hvis man har en 512-linie og lidt download så er det jo blot at lægge sammen og trække fra ....
ja, hvis man virkelig giver den gas på download.

Afinstaller Kazaa og se hvad der sker....

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 16-04-03 01:03

Jeg har prøvet at kun køre med den ene PC , for at se om det er fordi den optager bredbåndet. det har ingen effekt
Som sagt hænger det sammen med at der på telefonlinien kommer en underligende hyletone, jrg har også fundet ud af at hvis jeg trækker telefonstikket ud før skillefilteret bliver hastigheden hurtig igen

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 16-04-03 02:25

ok jeg overså lige det der med "støj på samtale linien", så det er IKKE ping attack. Sorry

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-04-03 07:55

Jeg forstår ikke hvilket telefonstik FØR skillefilteret?????????

Det er forhåbentligt efter filteret? Har du ikke et hermafrodit-stik siddende i væggen?
Hvis du har prøvet at koble alle telefoner fra, når problemet er der, så tyder det ganske vist på at der er et eller andet der er gået i stykker. Det kunne meget vel være skillefiltret.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-04-03 08:33

Et godt råd til at begynde med er generelt at udskifte TDC med et andet selskab, her kan jeg tilråde Tele2 som jeg selv tilråder mine klienter at bruge.
Naturligvist er det den samme kobber man anvender, men sjovt nok, så er det ligesom at der pludseligt sker noget. Eller er det lettere at få sat gang i en servicefunktion.
Mvh OW.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-04-03 08:46

Var det en ADSL-gør-det-selv løsning du fik fra TDC???

Du var vel opmærksom på at du efter installationen ikke kan bruge dine andre telefonstik i huset, med mindre der har været en tekniker og lavet lidt om i ledningsføringen.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 16-04-03 09:38

Ja det var en gør det selv løsning jeg købte fra TDC, Telefonerne er tilsluttet på den analoge udgang på skillefilteret.
Ja der er monteret et hermafrodit-stik på det første indkommende telestik , hvor der går et RJ 45 kabel til et skillefilter
der har 3 porte , line - phone asdl. / line er forbundet til hermafro-dit stikkets rj 45 port. Asdl porten til ASDL modemet
Phone til en analog telefon. Det normale 3 polede stik bag på hermafrodit- stikket er forbundet til telefon nr 2.
Jeg har prøvet at tage begge telefoner fra , det har ingen effekt( jeg fik den besked fra TDC at det nok var mit udstyr der var fejlbehæftet) - Jeg skal også tilføje at Hvis vi bruger Telefonen samtidig med internettet , virker det som et boost, dvs at hastigheden forøges, Det ser også ud til at problemet forværres med tid. Nu er der perioder hvor det er umuligt at opnå forbindelse overhovedet.- jeg skal også sige at hvis jeg kører programmer på der ikke er på nettet er maskinen hurtig nok. og nej jeg bruger ikke KAAZA.
Kan skillefilteret være defekt.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-04-03 10:00

Tag en rask beslutning og skift til Tele2, hvis du skal dele din line med andre så er løsningen Uni2
Mvh OW

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-04-03 10:22

Jeg vil til dels give oldwiking ret. Enten bestiller du en teknikker til at kigge på problemet (når det tilfældigvis er der) eller du skrotter TDC og finder en anden udbyder.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 16-04-03 10:22

old wiking - Jeg har jo betald TDC en engangsbeløb for at få bredbånd, leje deres udstyr m.m, skal jeg så ikke gøre det samme til tele2, men du har ret. TDC har en forfærdelig service. jeg tror ikke deres ansatte i serviceafdelingen er kompetente, de tager bare telefonen og giver en en sluder .

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-04-03 10:29

Lige en ting til:
Hvis der er støj i telefonerne samtidig med at problemet er der, så skal du foreløbig glemme alt om PC som fejlkilde. Så ligger problemerne før ADSL-modemet har intet med PC-opsætning etc. at gøre.
Når du ringer til TDC ADSL service, så har de ikke forstand på andet end computer-delen. Hvis fejlen skyldes støj eller lignende, så er det TDC fastnet der skal løse det.

Men jeg synes det kunne lyde lidt som et problem i skillefilteret. Kan du ikke låne et andet i den nærmeste Telebutik?

Frosvinder problemet når du tager begge telefoner ud af stikkene?

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 16-04-03 10:34

Nej problemet er der stadig hvis begge telefoner er taget ud af stikket, problemet er periodisk hvis jeg tager stikket ud før skillefilteret , og sætter det i igen fungerer det fint . nogen gange en time andre gange flere døgn.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-04-03 10:41

Kære af skade bliver man klog.
Jeg har selv være vidne til mange problemer med TDC og har også været udsat for deres mangel på villighed til at gå ind i problemløsningen for ikke at tale om de tidrum man må spendere med telefonen trygget til øret medens man venter og venter og endeligt bliver smidt af og hvor resultatet bare er er en høj telefon regning.
Det en nogle år tilbage jeg hoppede af og over. Min frusterede tilstand var efterhånden blevet så høj at jeg nærmest var klar til at blive indlagt på en lukket afdeling. Nå men med skiftet blev der ro og ikke nok med det så faldt min telefonregning også betragtligt.
Er 65 år og har været vidne til (KTAS = TDC i dag) fra den gang man måtte møde op med højhat og knækflip for at gøre sig fortjent til en telefon 1970 hvor de i et helt år kørte dobbelt takt på centralerne på Amager
men nægtede at refunderer de for meget opkrævede gebyrer, alle de afsindige forklaringer de siden er tromlet frem med når deres nymodenes digitale centraler misseds og smed enorme regninger i hovedet på sagesløse abbonenter. Det kan godt være at TDC idag skal betragtes som et privatselskab men inde bagved er det stadigt den gamle halvoffentlige etats ånd der hersker.
Mvh OW

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-04-03 13:21

Ret mig hvis jeg ikke har forstået dig ret:

Du tager begge telefoner ud af stikkene (1 i filteret og 1 i toppen af hermafrodit'en) men det hjælper ikke noget. Der er stadig nedsat hastighed.

Så tager du stikket ud og derved forsvinder problemet????? Hvilket stik?
Det eneste der nu er tilbage, er hermafrodit'en. Det betyder at når du tager den ud, så er der intet tilsluttet telefon-nettet længere. Ikke engang modemet.
Så derfor vil jeg forvente at du helt mister internet-forbindelsen

Til oldwiking: Det er rart at møde en åndsfælle. Jeg er mindst lige så stor modstander af TDC som dig. Jeg kan dog ikke acceptere at de vil levere en vare som ikke virker. Modsat andre firmaer har de en holdning der gør, at det altid er forbrugeren som har problemet og er den dumme.
Jeg tror at i fremtiden vil TDC simpelthen gå ned med flaget hvis de ikke ændrer holdning. På sigt vil vi nemlig ikke være afhængige af ledninger til kommunikation. TDC's største konkurrence-parameter i dag er at de ejer størstedelen af alt kobber i den danske undergrund. Derfor vil de få et kæmpe problem når vi forbrugere ikke længere er nødt til at bruge deres gamle ledninger.
Ligeledes skal der nok lidt ala et generations-skifte til i befolkningen (selvom du er på alder med mine forældre) fordi der stadig ligger i underbevidstheden på folk, at Tele DANMARK jo har "monopol" på alt der vedrører telefoni. Går vi nogle år tilbage så var det jo simpelthen forbudt at installere en telefon, der ikke var godkendt af P&T. Postordre-telefoner var noget man kun bestilte

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 16-04-03 13:22

Jeg gør lige sætningen færdig

........kun bestilte om natten, når der ikke var fuldmåne.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 16-04-03 14:58

jeg tager simpelthen hermadrodit stikket ud af telestikket , venter nogle sekunder og sætter det i igen, så er det ligesom at alting bliver reset og hastigheden er normalt. jeg har prøvet at gøre det samme efter skille filteret ( tilgangen til ASDL modemet uden det samme resultat) derfor tror jeg personligt at problemet måske ligger i skillefilteret , hermafrodit stikket, eller kabel forbindelsen i mellem- eller hvad???

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-03 15:26

Jeg regnede bare ikke med at modemet ville kunne genoprette forbindelsen når du sætter stikket i igen

Med den viden burde du kunne sige til TDC at de skal ta' sig sammen og sende en mand ud for at kigge på det. Der er trods alt ikke andet end deres udstyr involveret i sagen nu. Problemet er bare at ramme et tidspunkt hvor problemet netop er der.
Men du burde kunne gå ned i en Telebutik med alt ADSL udstyr og få lortet byttet. Det er jo TDC's ejendom, så der er ikke noget med garanti og returret i den sag. Bare gi' dem tørt på!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 16-04-03 15:46

o.k det vil jeg gøre, tak skal du have hjp1974

Godkendelse af svar
Fra : Sveda

Dato : 29-05-03 21:20

Tak for svaret hjp1974., jeg har siden løst problemet på egen hånd , der var en dårlig forbindelse i TDC tilslutningsdåse
uden på huset, jeg er godt klar over at jeg egentlig ikke måtte gå i den,jeg vil nu prøve at få en del af mit betalte abonnement retur.