/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Docx converter
Fra : o.v.n.
Vist : 2271 gange
100 point
Dato : 21-08-09 19:07

Hej er her nogen som kan fortælle mig, hvordan den widget lægges ned på værktøjs linjen ?
http://docx-converter.com/widget/
hvad er det som skal dobbelt klikkes på for at installere ? Jeg tror der mangler en fil i pakken, jeg kan ikke få den installeret, hverken på XP eller Vista

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-09 19:15

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en

hvad med at hente denne fra Microsoft i stedet. Den virker da den jo ligenetop er lavet til programmet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-08-09 19:19

This widget is only for Mac!
http://docx-converter.com/widget/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-09 19:19

Men er dit spørgsmål ikke det jeg tror at du gerne vil kunne åbne docx dokumenter, duer ,it link ikke. Det er et lille tiolføjelses program Microsoft har lavet for netop for at pcer med en ældre version af Office end 2007 udgaven, kan åbne dokumenter der er gemt i docx. Dette filformat kom nemlig først med i Office 2007.
Når først det er installeret, mærker du slet ikke til problemet mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 19:27

Jeg ved godt at jeg er i en forkert kategori, men docx er et M$ format og det kan omdannes så os andre OpenOffice brugere kan læse det, måske har jeg misforstået og troet det var til Windows, så er det Klaudi som står til point
Hidtil har jeg brugt Zamzar og det bliver jeg så ved med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 19:29

Hvordan oversætter i det her
Citat
The Docx-converter Dashboard Widget allows you to convert files right from your Desktop. Simply drag the .docx file you want to convert into the drop area of the widget (click to drag, push F12, drop) and the widget will automatically convert the file and save it to the location of the original file (with a .htm extension) and (optionally) open it in your web browser. Best of all, any updates or feature additions to the website will automatically be reflected in the widget!
der står ikke noget om at det er for Mac brugere

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-09 19:40

Citat
M$ format og det kan omdannes så os andre OpenOffice

OOo kan da sagtens åbne .docx måske det var på tide du opdaterede OOo

office 2007 kan også godt åbne .odt filer men kræver dog et plugin
http://www.sun.com/software/star/odf_plugin/get.jsp

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-08-09 19:44

Citat
Den seneste version af OpenOffice.org kan åbne, men ikke gemme, Microsoft Office Open XML dokument formater med filendelserne docx, xlsx og pptx. De samme versioner kan også køre Excel Visual Basic-scripter hvis du aktiverer denne funktion i Værktøjer - Indstiller - Gem/Åben - VBA indstillinger.

fra OOo's hjælpefil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-09 20:25

Widget >>>>>>>>>>>>>>>til htm altså browserlæsning. Som jeg læser det.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-08-09 20:46

Citat
der står ikke noget om at det er for Mac brugere

kig til højre, under "How to use it?"
Citat
*** This widget is only for Mac! Windows users please use the online converter available here
...Mac users continue on below!

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 22:37

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Citat
OOo kan da sagtens åbne .docx måske det var på tide du opdaterede OOo
det hjalp med opdateringen jeg har lige installeret nyeste 3.1.0 på Vista computeren og nu vises docx som de skal

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-08-09 23:21

ja nogen gange kan det godt betale sig at opdatere.
Det eneste jeg mangler er noget der kan håndtere publisher filer.
Nej det tager jeg i mig igen, det jeg mangler er at få folk der bruger publisher til at gemme som html eller pdf så alle har en chance for at åbne det.

Mindst en gang om ugen kommer der nogen med en publisherfil og skal have hjælp til at konvertere (zamzar)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-09 15:05

det var kun i aftes, nu i dag da der er kommet endnu et docx dokument, kan OpenOffice slet ikke finde ud af at stille teksten op så den kan læse Windows kan ikke finde et program til denne filtype, så jeg måtte vælge et program fra listen og pege på swriter (OpenOffice tekst program)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-09 15:06

Det gælder også for de docx som i forvejen ligger på computeren, hvorfor kan folk ikke finde ud af at sende PDF filer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-09 23:23

hmmmm syntes så bestemt jeg sendte dig et svar, men må have glemt at trykke på send

h.klik på en .docx --> åbn med --> gennemse --> vælg swriter og hak i brug altid valgte program.

jeg har ingen probs med at åbne .docx filer i OOo, hverken hjemme eller på arbejde