/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvepsebo- til Thomas.haugaard
Fra : bluesky
Vist : 817 gange
50 point
Dato : 21-08-09 18:31

Hejsa,

Med hensyn til dit tip synes jeg lige at du skal læse denne http://ekstrabladet.dk/112/article1209622.ece

Så korrekt kommenteret avavavvavavavva

Bluesky

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 60 point
Dato : 21-08-09 19:15

Ja man kan komme galt afsted hvis man bærer sig kvajet ad.

Men det kan man ligemeget hvilken metode man andvender forkert.

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 21-08-09 19:32

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Helt rigtigt og jeg kom bare lige til at tænke på dit tip da jeg læste artiklen.

Rigtig god weekend
Bluesky

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-08-09 20:32

Jeg gætter på der er tale om en krydsning med meget agressive afrikanske bier (nej, jeg tror ikke de er muslimer) som gennem mange år har bredt sig fra Sydamerika til USA, kræene går under navnet killer bees, og har dræbt mange mennesker ved at angribe i sværme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Africanized_bee

Danske bier er langt fredeligere, selv om hvepse sagtens kan blive sure

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-08-09 20:36

Hvis danske hvepse for alvor bliver sure og man får over 100 stik så er man altså også i livsfare.

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 21-08-09 20:36

I må ikke sammenblande bier og hvepse !

Kommentar
Fra : katrinefrd

Dato : 21-08-09 20:37

bluesky - du blander tingene sammen!

I USA er der et specielt fænomen af bier: DræberBIER, der har det med at overfalde og angribe i flok. Det er afrikanske honningbier, der er kommet til USA via Sydamerika. De fortrænger de lokale bier med deres aggressive adfærd. Folk opfordres til at søge skjul hvis de bører summeri.
Læs fx. lidt mere her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-21306414.html

Den artikel bluesky henviser til skriver: " Dræberbier som denne har de seneste mange år gjort livet surt for amerikanerne. Det vides endnu ikke, om det var dræberbier, der var bag gårsdagens angreb. (Arkivfoto: AP) "

bluesky henviser til stof, der intet har med danske hvepse at gøre, som var det Thomas.Hausgaards tip handlede om (vi har ingen dræberbier i Dk.) Selvf'ølgelig skal man være forsigtig med støvsuger og danske hvepse, det er der intet nyt i, men det er stadig en god metode hvis man er forsigtig. Jeg har selv gjort det flere gange. Hvepsene er mest opmærksomme på støvsugerrøret, og ikke den der holder røret. Også boet, der næsten er bygget af papir, er lige til at suge væk incl. larverne. Og man slipper for at bruge gift, alle hvepse dør på vej ned igennem støvsugerrøret.

At sammenligne USAs dræberbier med danske hvepse er at fordreje situationen - det er som at sammenligne æbler og pærer, eller hyggelige familiehunde med importerede østeuropæiske kamphunde, der er taget for tidligt fra tæverne.