/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Jumpy 2.0i
Fra : hannibals
Vist : 482 gange
500 point
Dato : 21-08-09 17:25

Jumpy 2,0i 2005 aut. Bilen går istå og vil ikke starteigen før der er gået 5-10 mim.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 21-08-09 17:53

Du er meget spartansk med dine oplysninger

Gør den det når den er kold eller varm ?
Er det når den skal startes eller under kørsel det er et problem ?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-08-09 17:58

Det er lidt a la "mit tv har otte knapper, men det virker ikke. Hvad er der galt ? "

Diesel eller benzin ? Uanset brændstof ville jeg gætte på et tilstoppet filter ud fra din korte beskrivelse. Lidt flere oplysninger ville måske kunne indkredse problemet. Kom igen......

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 22-08-09 16:53

Når man kører en tur på 15 mim. stanser 10 mim vil den ikke starte
eller kommer hjen efter en lang tur stiller bilen,vil ikke srarte igen
eller kører en tur går i stå,vil først sterte efter 5-10 mim

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 22-08-09 18:15

Det var lidt bedre

Vi kan altså konkludere :
1) den gør det kun når den er varm
2) den gør det kun under/efter en køretur.

Så vil jeg bede dig om at prøve at starte motoren hjemme i indkørslen, og lade den stå og snurre i tomgang - indtil den går i stå, eller der er gået en ½ times tid, hvad der kommer først.

Når motoren er stoppet, tjekker du lige at den driller med at den IKKE vil starte.
Herefter skal du hurtigt (inden motoren køler ned) pille lidt ved det 4kantede multistik på din højre hånd af tændmodulet i midten af topstykkets tværgående fordybning.
Tag stikket helt ud og undersøg det grundigt for snavs, ir eller anden fejl og sæt det på igen.
Prøv at starte igen.

Hvis det ser ud til at det hjælper at pille hér, har du en dårlig forbindelse.
Men prøv flere gange om motoren stadig går i stå.

Kommentar
Fra : One2Many

Dato : 23-08-09 23:46

Vent 5-10 minutter.

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 15-09-09 16:11

Så er Jeg tilbage igen
Til Beestone
Det hjalp ikke,men knappen der skal lyse,når der er noget galt med bilen.lyser ikke når den ikke vil starte.10 min efter lyser den og bilen starter ???????????????

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 500 point
Dato : 15-09-09 18:17

Og så er jeg her igen hannibals -

det er altså ikke nemt at fejlfinde på en motorstyring - sådan via det her tekst TV system vi bruger her

Der er rigtig mange fejlmuligheder.
har du muligehd for det, kan du prøve at måle de 2 følere der aftatser at motoren kører rundt.

Den ene aftaster hastigheden - den sidder og peger ned på startkransens tandhjul. Den sidder "oven på koblingshuset" et eller andet sted - lige over startkransen.
Den skal kunne ohme noget fornuftigt sådan ca. nogle hundrede ohm.
Den er normalt totalt afbrudt, når den er defekt.

Der sidder en taktføler, som bruges til tændpulser henne ved tandremmen, bagved knasthjulet.
Mål den på samme måde.

Du skal naturligvis måle, når fejlen optræder.

Er det stadig resultatløst, må du bide i det sure æble og bekoste en fejlkode udlæsning.
Det vil i alle tilfælde være billigere end at begynde at skifte dele ud.

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 23-09-09 16:52

Tak for svaret Beestone.
Jeg må bide det SURE ÆBLE KH Hannibal