/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Joke program Only_Game
Fra : eatfinn
Vist : 299 gange
150 point
Dato : 15-04-03 20:22

Hej, mit AVG.antivirus kommer frem med følgende:
Virus! Joke Program Only_Game
som ligger i C:\Systen Volume information\_restore{BE........osv.
AVG siger jeg skal køre virus scan for at fjerne den...men den bliver ikke fjernet,
jeg har også prøvet online-scan uden resultat.
Er der en der kan hjælpe.

Eatfinn

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 20:28

Har du heller ikke mulighed for at fjerne den pågældende fil/virus manuelt?

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-04-03 20:32

Muligvis men hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 21:12

Du husker vel at deaktivere systemgendannelse hvis du bruger XP eller ME for ellers kommer skidtet igen og igen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 21:20

Har hørt at det er kun AVG som finder den. Prøv evt. en onlinescanning her
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Du kan onlinescanne både for virus og for spyware på den side.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 21:24

Brug søgefunktionen til at finde filen - og prøv så at slette den der.
Lad den derefter ligge i papirkurven, til du er sikker på, at du ikke er
kommet til at slette noget, som ikke skulle slettes.

Fungerer det ikke, så prøv om systemgendannelse kan løse problemet.
(Forudsat at du kører ME eller XP, altså - ellers har du ikke adgang
til systemgendannelse.)

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 21:26

Hvis ovennævnte ikke hjælper kan du gå ind fra "Fejlsikret tilstand" og fjerne den. Jeg tror det er denne:
C:\System Volume Information\_restore{36476F05-2671-4CB5-B5F8-5191BFD4E388}\RP380\A0211290.exe

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-04-03 22:10

Tak for svarene, men jeg tror, jeg har fået den væk:
Jeg har kørt ret fejl i filsystemet og lukket computeren helt ned, så 7 9 13 nu håber jeg, den er væk.
Hvis ikke vender jeg tilbage!
Nb. til als. den lå/ligger i:
C:\System Volume Information\_restore{BEFB7358-66A2-43E9-A2AC-CA37C6E112C1}\RP119\A0030338.exe

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 22:39

OK! Så var jeg lidt ude af tur, men jeg håber den er væk nu, ellers må du vende tilbage.

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-04-03 22:47

Nej, det er okay, men den er væk nu!
Så er der problemet med point, hvem skal have hvad ?
Kan man dele dem mellem als og rellom eller hva ?

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 15-04-03 22:47

Nej, det er okay, men den er væk nu!
Så er der problemet med point, hvem skal have hvad ?
Kan man dele dem mellem als og rellom eller hva ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-04-03 22:57

Nej, du kan ikke dele pointene, men tænk ikke på point til mig.
Jeg har jo på ingen måde bidraget til at løse dit problem.