/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
50 års fødselsdag :)
Fra : OnkelJoachim
Vist : 8973 gange
100 point
Dato : 21-08-09 11:14

Hej alle sammen.
I anledningen af at min far fylder 50år, vil vi gerne lave lidt sjov med ham.
Her tænkes på sjove indslag/lege som kan laves med ham (evt et par af gæsterne) under og efter middagen.
Har i oplevet nogle sjove/festlige indslag, eller har i nogle rigtig gode ideer, vil jeg derfor meget gerne høre fra jer, alt kan bruges.

ps. Festen er i 50'er tema hvis det kunne hjælpe nogle, det behøver dog ikke have noget med det at gøre. :)

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 12:17

Der findes en sang, som omhandler dét at blive "gammel". Imens der synges, bliver fødslaren klædt ud i nogle gamle gevandter, som man lige køber i en Røde Kors butik eller lignende.
I løbet af sangen, bliver han også udstyret med en stok osv.

Sangen er her:

Melodi – Jyden han er stærk og sej

Her i dag er stor ståhej – Jakob har skam glædet sig,

:/til at fylde rund i år, ak, ja som tiden dog hurtigt går.:/

Her vi gæster på dig ser, ved nok hvad fra nu der sker,

:/derfor har vi pakket ind, hvad du har brug for dit lille skind./:

Nu kommer pakke nr. 1 ind

Måske du får kolde tæ´r, det kan hænde for enhver,

:/derfor sokker du nu får, de kan holde i mange år.:/

Nu kommer pakke nr. 2 ind

Knyster sikkert og du får, det gør ondt hver gang du går,

:/derfor får du et par sko, der er der plads i kan du tro./:

Nu kommer pakke nr. 3 ind

Håret bliver tyndt og gråt, det er vist begyndt så småt,

:/derfor nu en hat du får, den kan nok dække de sidste hår./:

Nu kommer pakke nr. 4 ind

Kniber det med synet dit? Bliver du med briller kvit?

:/Jakob flot og supersmart, med disse briller ser du klart./:

Nu kommer pakke nr. 5 ind

Se, en rigtig herre må, også helst med stokken gå,

:/er den flot – kæk især? Den kan da byttes hos Frelsens Hær./:

NU VIL VI GERNE SE DIG MED DET HELE PÅ

Ja nu ved du altså at, det er ej det bare pjat,

:/at bli´ femti år ak nej, nu går det bare den gale vej./:

Jakob du er nu vældig flot, årene er gået godt,

:/derfor skal du også ha´, et LÆNGE LEVE og tre HURRA/:

God fest!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 14:48

Et indslag som jeg har oplevet et par gange, nogen af gæsterne går ud og klæder lidt om så de ikke er i festtøj, kommer ind og begynder at snakke med hinanden om hvad er det der mon sker hos X X mon der er fødselsdag og hvad mon han laver, og så kommer der nogle sjove historier om hvad fødselaren har bedrevet gennem årene, det kræver et par nogenlunde gode fortællere, og er lidt mere sjov end at holde en tale, synes jeg

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 23:08

Hvis festen (mod forventning) går lidt død:

Tag en stor sæk. Lad alle kvinder smide den ene sko i sækken.
Derefter skal alle mænd trække en sko. Den sko der passer til indehaveren, skal den pågældende mand sætte sig ved.

Så kommer der lige et frisk pust under middagen, og alle får snakket med hinanden....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 23:34

Citat
Så kommer der lige et frisk pust under middagen
øhh når alle smider skoene og de sure tæer kommer ud i det fri, skulle det give et friskt pust
undskyld for misbrug af spørgsmålet - men jeg kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 23:37

Jeg tænkte sgu selv lige på det, da det var skrevet.....