/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
forsikring v/rejse til udlande
Fra : johnadler01
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 21-08-09 10:10

Hej er nogen herinde der ved om man skal forevise forsikring på hunde ved kørsel til tyskland?
( vi har pas samt vacinationer på dem )
mvh John

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-09 10:43

Da du jo skal have hundepasset med, så tag også hundeansvarsforsikringen med, hvis der nu skulle ske noget.

Jeg kan ikke finde et sted, hvor der står, at det skal kunne forevises.

I din hundeansvarsforsikring kan du jo også se, om den dækker skader i udlandet.

Citat
Som hundeejer skal du have din hund ansvarsforsikret, fordi du er ansvarlig for alle skader, hunden er årsag til.

https://www.borger.dk/Emner/kulturogfritid/Sider/kaeledyr.aspx#RichHtmlField2Bookmark2

God tur

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-09 10:48

Citat
Forsikringen dækker i Danmark, men flere forsikringsselskaber dækker også, hvis hunden tages med på rejse.

http://www2.borgerservice.dk/selvbetjening/Product/TextView.aspx?treeId=1447366&GUID=65a1ee14-e5c1-4c62-88f2-a9aaebaa5735&id=7&p=esbjerg

Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 21-08-09 17:34

Tak for svaret ans.