/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad bruger i vente tiden på?
Fra : habibiPro
Vist : 716 gange
50 point
Dato : 21-08-09 07:25

Vi er fire gamle pensionister, hvis vejret holder tørt i eftermiddag, og hvis ikke i dag måske i morgen, sætter vi lerue maskinen op, tager hver en kasse patroner med, og ser hvem af os der skal betale de fire kolde bajer vi har med, vi har den regel, den der rammer fles duer skal betale, vi prøver nok en gang til inden første september, ikke fordi vi ikke har været på skydebaner i sommer, men fordi en lille sluttet kreds også kan hygge sig sammen. træning tager vi ingen skade af, selv om ledue skydning ikke er det samme som at skyde til vildt.
Efterfølgende driller vi hinanden lidt, vi taler om hvor vi skal hen den første september, om det er gæs eller ænder, vi skal ud og forsøge os med, vi kommer nok ind på de gode gamle dage hvor vi måtte skyde gæs og duer første august.
Lidt hen på eftermiddagen når vi er færdig med skydningen og vi har fået vores bajer, kommer vores damerne med kaffe og bagværk, og så er alt snak om jagt bandlyst, og når tiden er inde til et stykke aften brød, trækker vi ind i jagthytten, og damernes madfade kommer frem, og med en enkelt dram til.
Disse tradisioner er lige så spændende som jagt dage kan være, og det vil forsætte så lang tid vores helbred vil.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 07:58

Hvor lyder det bare hyggeligt!!
God fornøjelse!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-09 08:13

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-08-09 12:07

[YOUTUBE]Indsæt youtube link her[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-09 12:25

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-09 13:38

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-09 20:32

Ikke noget dårligt valg.... Bedre end dem, der kun jager på nettet, fordi de ikke har anden jagt...

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-08-09 21:21

En rigtig god og hygsom eftermiddag, fruen og jeg er lige kommet ind af døren. Skydningen gik også nogenlunde, de fire bajere måtte jeg være med til at betale, vi var 2 der ramte hver 20 duer de to andre var heller ikke lang fra, den ene ramte 18 og den anden 19, vi bliver nok ikke udtaget til olympiaden med disse resultater. Hovedsagen vi havde en god eftermiddag, og fik byttet nogle løgnhistorier.
Jeg kan se der er en person der har jagtet mig hele tre gange, 813 1225 2032 han har nok siddet og kedet sig, han ville sikker gerne havde været med. Han har nok ingen der har ville leje med ham, det er nok selvforskyldt.
Jeg kan hilse og sige de to snapse til aften brødet de smagte godt, mere må heller ikke få, selvom der gik godt et par timer inden vi skulle kørehjemad igen.
Næste fredag er planlagt vi mødes igen, uden damer, der steger vi nok et par pølser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-09 23:02

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 23:13

Sys der skal indføres en form for dagbog/blog her på Kandu.
Så kan vi alle følge med i hinandens liv - hvis vi vil.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-09 23:22

Meget bedre hvis den der laver en tråd overholder reglerne for Kandu nemlig at tråden indeholder et spørgsmål og ikke blot er en gang øregas, som andre i grunden ikke har den ringeste interesse i.

Bedre bliver det heller ikke af at den der har oprettet tråden slet ikke fatter at han er helt til

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 21-08-09 23:35

Det er jo bare en ældre og glad mand.... Der skal være plads til alle, men du har da ret i, at man tror, det er et spørgsmål (som det jo er meningen, det skal være), og så er det en lille historie om en hyggelig dag.

Dét kan jeg sgu ikke have noget imod, og hvor tit ser vi ikke, at folk stiller spørgsmå i "tip" eller tipper i "spørgsmål"? Noget helt andet er de mennesker, der konkluderer en masse ting i begge katergorier.

Hellere have en lille god historie fra livet, end en idiot der spamer konstant og i alle tråde, så vidt det lader sig gøre!!

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-08-09 05:52

Stakkels lille ondskabsfulde Bent.

Hvad rager det dig, ligeså lidt som når du fortæller du fylder dig med hjortekød med brun sovs.
Der var stillet et spørgsmål om hvad bruger i ventetiden til?
Derfor har jeg udelukket dig, når du ikke har andet en sure opstød at bidrage med. Jeg kan da for fanden ikke gøre for, ingen gider svare dig, og at du ikke kan få optaget indlæg på andre hjemmesider.
Lad dog andre afgøre hvem af os to der er mest til grin, prøv dog og gå en tur ud i naturen, fremfor at sidde hjemme i hummeret og surmule.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-09 14:04

Hmmmmm..... Hvad fordriver vi, i vores lille jagtlag, den søde ventetid med, op til d. 1. sept.??
Jo vi købte i tidernes morgen en gammel nedlagt landsbyskole, som ligger klods op til en af de skove vi jagter i. Skolen er blevet topmoderniseret med stort køkken, stor dejlig jagtstue, samt 10 små værelser..... såeee... der mødes vi fire der har jagten.

Vi mødes altid d. 28 august kl 9:00 Efter indlogeringen står den på formiddagskaffe samt masser - og jeg siger masser af Fernet Branca'er og øl i stride strømme - det elsker vi.
Under middagen, som leveres af den lokale kro - de skal jo også leve. Aftaler vi hvordan vi skal få tiden til at gå henmod d. 1 sept.
Det ender som regel med, at vi bliver enige om at kontakte den lokale købmand og beder ham om at komme med sprut - masser af sprut, sprut i stribevis, sprut i kassevis.
Derefter laver vi en aftale med føromtalte kro, at nu skal der leveres mad i dagene op til d. 1 sept. Kun det bedste af det bedste - og op i røven med hvad lortet koster.

Nu bliver der så sendt bud efter nogle kællinger. 2 -3 -4 kællinger pr. mand - for nu skal der fanden fløjtemig festes, danses, ædes, drikkes - og der skal bolles i een uendelighed.

Kort beskrivelse af en typisk dag.
Man vågner laaaangt op ad formiddagen med en gang hovedpine. Efter et par Fernet Branca og et par bajsere går det nogenlunde. Fat i en kælling og så bliver der bollet en times tid. Et hurtigt bad, lidt at æde, godt med sprut - også en ny kælling som man boller en times tid. Et par timers søvn, et hurtigt bad, lidt at æde, godt med sprut - og så en ny kælling at bolle...... osv.. osv...

Og pludselig er det den 5.sept......

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 22-08-09 15:49

Habibipro.

Du vil virkelig have lov til at bestemme alt, hvad der må skrives her O.K. så gør det, men inden du nu også udelukker mig Julemanden på KanDu så forklar lige. Hvordan jeg kan skrive dette indlæg, hvis jeg er den bb1, som du på står. Bb1 og julemandens IP-adresse må jo, hvis du har ret være ens!

Tilbage til spørgsmålet, så er jeg ikke helt enig med bb1, det er relevant at spørge om hvad vi bruger vente tiden til, men burde tråden ikke handle om jagt og hverken brun sovs eller din kone?

Det kan vi jo ikke rigtigt bruge til noget. Dels fornemmer jeg at din kone er af ældre dato og du deler hende vel heller ikke med hvem, som helst.

Til Heidi-Ho.

Jeg var skam også engang på jagt! Reviret lå lige i nærheden af et kendt feriecenter vi var kun et kvarter om at gå der over,men tre dage om, at gå tilbage - sådan kan det gå selv for jægere, men er det noget at prale af og lære de unge mennesker?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-08-09 16:19

Gådt gået julemand, første gang du ikke er helt enig med dig selv BB.1 ingen andre går i vandet med tøjet på, som du har gjorde.
Altid noget du er pænere i dit sprogbrug, når du skriver dig under julemanden.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-08-09 17:26

Til Heidi.
Jeres umådeholdne forbrug af spiritus og kvinder, lyder helt uhørt, langt langt over min vildeste drømmes formåden på dette område, hermed ikke sagt, andet et godt stykke brød med en øl og et par snapse, andet det er godt. Kvinder ved jeg ikke rigtigt, hvorfor man stadig kikker efter dem.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-09 19:02

Vi knepper og og drikker så det fløjter om ørebasserne på os.

Der er da ikke noget uhørt i det. Så laver vi da ikke ulykker så længe.
Og efter sådan en seance, er man så helvedes afslappet.

Dig og bb1, skulle også finde et par go'e kællinger og komme i lag med.
Det ville tage lidt af ondskabsfuldhederne imod hinanden.
Smilet bliver bredere, livet bliver lettere, alting bliver så skønt og dejligt.

Tag sådan en fætter som Morten Korch - ham, der skrev alle de der livsglade romaner som senere blev filmatiseret. Han væltede rundt i sprut og dejlige kællinger - og der er ikke nogen der er mere livsbekræftende, end den gode fætter Morten.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-08-09 20:06

Hør nu her Heidi, det er kun lidt drilleri fra min side, hore og drikfældighed kommer der intet godt ud af, dette strider også mod god etik og moral at opføre sig på sådan en måde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-09 20:54

Ja...... Nu har jeg Piet Heins gruk in mente.

Den der tager spøg for spøg
og alvor for alvorligt
har fattet begge dele lige dårligt ................... eller noget i den dur.

Der skal naturligvis ikke hores og drikkes hele tiden - haven skal også passes.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-09 21:34

Hej Julemand.

Du får nok ikke meget julefis....øh sex.
Det jeg tænker på, når jeg ser julemanden er, at han, for det første, er stor og tyk med en violet druknæse. Desuden har han et langt fedtet skæg, som indeholder diverse madrester. Samtidigt render han rundt med en rød slåbrok, der garanteret lugter af renlort.
De enste ord julemanden kan sige er; HO HO HOOOOOOO.!!!!! Kraftens til ordforråd.

Tænk, der ligger en køn blondine, kun iført neglige - gennemsigtigt, og så kommer denne langskæggede, renlort lugtende stabejs og siger, HO HO HOOOOOO skal du ha' en gave af farmand.?
Blondiner er jo smartere end som så, hun skal satme ikke nyde noget. Tænk om han slog slåbrokken tilside, og fremtog en lille ynkelig knortekæp af en vandspreder - garanteret uvasket ligesom skægget og håret.

Næææ julemand, på slankekur med dig. Få dig et bad - og barber dig i samme åndedrag, og når du har foretaget lidt hygiejne, så skrub lidt ud i samfundet og se hvad der rører sig derude.
Nu vil du opdage - der er squ ingen der tror på dig mere.

Jeg troede på dig engang - som barn, vel at mærke. Jeg hang engang et par sokker op på et rustens søm, i håbet om, du ville lægge en gave. Hvad fik jeg....??? Nul og en prut.
Nej Julemand, du er squ ikke til at stole på.

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 22-08-09 23:36

Se børn lil hvor går det godt I forstår at trave om den lille habiprob så får sin julegave er et helt andet spørgsmål, men han kan jo gøre det godt ved at svare på det jeg lige gav ham:
Hvordan kan bb1 skrive som julemanden, når han er udelukket????

Hedi- ho. Jeg sender dig en privat besked, så du kan se at nissepiger mangler jeg ikke, slet ikke..

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 23-08-09 06:29

Se børn lil hvor går det godt I forstår at trave om den lille habiprob så får sin julegave er et helt andet spørgsmål, men han kan jo gøre det godt ved at svare på det jeg lige gav ham:
Hvordan kan bb1 skrive som julemanden, når han er udelukket????

Hedi- ho. Jeg sender dig en privat besked, så du kan se at nissepiger mangler jeg ikke, slet ikke..

BB 1 afsløende eksempel

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 23-08-09 07:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål ,

tonen er blevet vugært