/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
pensam
Fra : snusi
Vist : 2201 gange
200 point
Dato : 20-08-09 14:57

Jeg skal nu til at søge førtidspension og er medlem af PenSam

Kan jeg som fleksjobber få pension fra Pensam.

Jeg har skrevet til dem, men der går jo en evighed før de svarer

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-09 15:08

Citat
Jeg skal nu til at søge førtidspension

Det kan DU ikke søge

Bortset fra det er det "næsten" umuligt idag at blive godkendt til førtidspension blot du kan "slikke" på et frimærke.

Citat
Kan jeg som fleksjobber få pension fra Pensam

NEJ - i hvert fald ikke uden modregning.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-09 15:28

Pensam er tillægspension som Du og arbejdsgiver har indbetalt til.

Du må have en police et sted, og som mange andre kan Du til enhver tid logge ind på siden og se egne oplysninger, altså hvis Du har et password.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-08-09 00:08

Som flexjobber kan du søge invalidepension hos Pensam, men da jeg blev godkendt til flexjob undersøgte jeg mulighederne. Og rent økonomisk kan det ikke betale sig.

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 21-08-09 07:41

Pen-sam har vel en 100-200.000 medlem.så der for går der en tid!!!

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 21-08-09 07:43

når du går ud af flexjob kan du få fra pen-sam.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 21-08-09 11:20

granner01 hvad mener du med at det rent økonomisk ikke kan betale sig?

snusi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-08-09 11:47

Hvis man begynder at hæve på sin arbejdsmarkedspension før tid, hvis det overhovedet er muligt, bliver der trukket ekstra skat, desuden er det rare penge at have senere.

Nogle kører med et eengangsbeløb hvis man bliver handicappet, men det afhænger helt og aldeles af hvordan pensionen incl. evt. sygeforsikring er skruet sammen.

Hvis Pensam er længe om at svare så ryk dem, vi kan ikke gøre noget herfra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-09 13:18

Citat
Som flexjobber kan du søge invalidepension hos Pensam

Du kan da ikke søge noget som helst som flexjobber

Flexjob er ET HELT NORMALT ARBEJDE TIL EN NORMAL LØN.

Forskellen er blot at du arbejder færre timer men får FULD LØN - derfor kan du da heller ikke få pension ved siden af....

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 21-08-09 13:28

refi tror da du misforstår noget.

En person der har været i fleksjob kan jo godt søge om førtidspension os kommunen og hvis pensionen går igennem, er personen selvfølgelig ikke i fleksjob mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-09 13:49

Citat
En person der har været i fleksjob kan jo godt søge om førtidspension

NEJ - Ingen "privatperson" kan søge om førtidspension - det er noget du bliver indstillet til....

Bevares - du kan søge det du vil, men processen stopper hvis kommunen ikke mener det er realistiskt at den bliver bevilliget.

Desuden var dit spørgsmål om du som FLEXJOBBER kunne søge om tillægspensionen - og det kan du IKKE...

Tidligst NÅR du er bevilliget førtidspension.

Om du HAR været i flexjob og måske nu er arbejdsløs, kommer ikke sagen ved.

Du har STATUS som flexjobber til noget andet er bevilliget. - Uanset hvor pengene ellers kommer fra.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 21-08-09 14:04

så har jeg desværre formuleret mig forkert
Min sagsbehandler vil indstille mig til førtidspension.

Hvis jeg får tilkendt den førtidspension fra kommunen og derfor stopper i mit fleksjob, er mit spørgsmål: Kan jeg få pension fra pensam når jeg har arbejdet i fleksjob.

Har nemlig hørt at en der har været i fleksjob ikke kan få pension fra pensam

håber det var bedre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-09 14:11

Se det er straks en anden snak

Der må du læse Pensams betingelser.

Umiddelbart kan jeg ikke se noget skulle være til hinder pga. du TIDLIGERE har været flexjobber.

Så er noget til hinder må det være andre ting....

Det vil kræve en nærlæsning af deres udbetalingsbetingelser....

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 21-08-09 14:49

ja jeg vil også på et tidspunkt få svar fra pensam.

Tænkte bare at der måske var nogle der vidste noget om dette

Annuller spørgsmålet
Fra : snusi

Dato : 21-08-09 20:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

For at få udbetalt dækning ved førtidspension fra din pensionsordning i PenSam, er betingelsen, at årsagen til, du få tilkendt førtidspension, ikke må være den samme som årsagen til du fik tilkendt flexjob.