/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
problem med kompression
Fra : scootergrisen
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 20-08-09 14:09

Jeg har cirka 4 gange haft problemer med kompressionen på min scooter.

Mens jeg køre på den og laver et stop så slukker motoren og den næste halve time kan den ikke komme igang og der er ikke den sædvanlige modstand når man træder på kickstarteren.

Så kom jeg til at tænke på følgende...

Kan det tænkes at den belægning som sidder på stemplet har presses på udstødningsventilen sådan at ventilen har sat sig forkert og dem ikke har kunne holde kompression.

Efter 30 minutter hvor motoren har kølet af og 1000 tråd på kickstarteren så kan den starte igen.

Se belægning som var på stempel:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/motor131.jpg
Der rimelig meget belægning nede ved udstødningsventilen.

PS det er renset nu.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-08-09 20:13

En vejledende øvelse du kan lave for at checke kompression er; du kan træde sagte på kickstarteren og hvis du kan mærke modstand, er der kompression på...

du kan eller gøre følgende:

1. Stille ventiler
2. Skru toppen af karburatoren og check membranen
3. Du skriver at der er gnist, men hvor stærk er den? - tag tændrør ud, tændhætte af og med elstarter lad gnisten springe mod stel, den skal mindst kunne trække 1cm gnist.
4. sidst men ikke mindst, check benzinslanger for "buk" og check at benzinhanen virker (tag benzinslangen af karburatoren, tag vacuumslangen af manifolden, sug i denne og der skulle gerne løbe benzin ud af den anden...)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-08-09 20:14

glem nr.3

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 20-08-09 20:38

Citat
presses på udstødningsventilen

JA FOR DEN DA___der er JO ikke plads til NOGET, eller ser jeg forkert,
når den ene ventil 'har banket' skidtet af.
Men mangler resterne, på den anden =/)%¤?

Hvorfor bare ikke oplyse at det drejer IKKE om en WANKEL motor,
så kunne vi andre IKKE hjælpe ret meget..?

Citat
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/motor131.jpg

HVEM FANDEN HAR VÆRET EFTER DIG__?
går ud fra det toppen af et (stempel), det ser ud som en go _GANG SUKKER.
Ellers ville jeg bytte samtlige dele.

Hvis toppen ser SÅDAN UD,,, tænk på resten__knastkæder og kæder.
'
Bare min SUKKER_mening, ellers er den ALDRIG blevet justeret_Øh hvor.
Godt ?

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 31-08-09 17:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål