/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvad blev der af dem ???
Fra : Gypige
Vist : 8779 gange
50 point
Dato : 19-08-09 21:55

Hej,

Jeg kan huske, at der før i tiden var et firma der hed "Dansk Fryseøkonomi".

Det var et et firma der leverede mad til folk. D.v.s. det var retter som var næsten færdige, og altid frosne. Man bestilte for en måned af gangen, og fik så leveret det lige til døren. Og mærkelig nok, smagte det utroligt godt, ikke som sådan noget mad mange gange smager.

Der kom også et andet firma frem sidst i 90´erne, der ligeledes havde utroligt godt mad, på samme måde, men det kan jeg ikke huske hvad hed.

Men er der nogle der kan huske, hvad der blev af dem ?????

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 19-08-09 22:00

Firmaet er lukket forever.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-08-09 22:07

Før i tiden fandtes et firma, der hed noget i stil med Dansk Frost, hvor man kunne bestille dybfrossent kød og grønt. Hvad hedder firmaet?

Af Politikens Oplysning

Det må være virksomheden Dansk Fryse Økonomi, DFØ i Ringsted, der blev grundlagt i 1966. I første omgang ønskede virksomheden at sælge kummefrysere til landbefolkningen, og chauffører kørte rundt i lastbiler og leverede kummefrysere ved dørene. En opfindsom chauffør begyndte også at sælge halve grise, og efterhånden blev der solgt flere grise end kummefrysere. Udvalget blev udvidet til at dække alt fra morgenbrød til færdige middagsretter, og ud over dybfrost kom også ferske varer til. Man bestilte varerne via postordre ud fra et månedligt katalog, og specielt i 1970'erne var det populært. I 1992 lukkede virksomheden.

http://politiken.dk/pol_oplys/article566595.ece

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-08-09 23:14

Jeg lavede mad til en konfirmation fra DFØ.

Konfirmanden er omkring de 30 år i dag... du goest

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-09 23:45

Citat
Der kom også et andet firma frem sidst i 90´erne, der ligeledes havde utroligt godt mad, på samme måde, men det kan jeg ikke huske hvad hed.

Der var et firma lignende DFØ, som reklamerede i de der kuponkataloger der kom som reklamer....Firmaet hed noget med "Spar", jeg tror det var Spar ti.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-09 04:05

Hmm, der var måske chance for at et sådant firma kunne få god vind i dag.
De fleste færdigretter, når det gælder god dansk mand, er intetsigende, især er det galt med kylling og svinekød i mindre stykker. Kødet er ikke dårligt men det smager sgu gammelt.....bvadr.
Derudover er portionerne for små.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-08-09 06:08

Det er rigtigt Dova, hed Spar 10 og lukkede 2005 http://www.emu.dk/gym/fag/eo/inspiration/hjemis%20udvider.pdf

Egentlig sjovt, at man nu kan få næsten hvadsomhelst af madvarer bragt til døren, økologiske grøntsager, fiskekasser, KUKkasser, kødkasser, men mig bekendt er det altsammen fersk. Måske ser en tynd trækasse fra Årstiderne bedre ud i samtalekøkkenet end en dejlig hvid flamingokasse fra DFØ, mens dybfrostpizzaen fra Netto bliver varmet i ovnen

DFØ-kasserne var alletiders til mange ting, kattehus, æbleopbevaring osv. Vores sidste røg først ud ved sidste flytning for et par år siden!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-08-09 08:21

Men der er stadig et firma, der leverer lige til døren på samme måde.

jeg har adressen derhjemme :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-09 09:17
Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-08-09 09:59

Spar 10 lukkede for nogle år siden?.
Spar 10 havde hovedsæde i Ikast.
Der var en stor skandale med deres varer.
Levningsmiddel kontrollen fik lukket firmaet.
Ejeren må ikke handle med madvarer i en årrække.
Der bliv vist i tv, alt deres gammelt kød, var der en medarbejder der stod og lavede biksemad af??.
Han havde også opkøbt andet kød,som var 1 til 5 år forgammelt,kom det i ny indpakning med ny dato på.
Deres mad smagte SKU udmærket,jeg handlede selv hos dem.
Ps. Jeg vil ikke stå 100% inde for at det er helt rigtigt hvad jeg har skrevet,men det er sådan jeg husker det.
Han driver forretning i dag, inden for en anden brance,jeg skriver ikke hvad,vil ikke hænge ham ud.
Hvem har selv 100% rent mel i posen??.
vvdriver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-09 14:20

Der var også et firma på Sjælland der kørte med frysevarer Corell Frysevarer. Jeg har fået varer fra dem i flere år, men de er lukket.