/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
automatchoker "mål"
Fra : toms2005super
Vist : 2086 gange
35 point
Dato : 19-08-09 16:50

hey
jeg har købt mig en oliver city 06 men den har startproblemer er kommet frem til det måske er automatchokeren er der noge der kan fortælle hvad mål fra der skal være når motoren er kold og når den er varm = dvs altså hvor langt ude og inde den skal være når man har afmonteret den og evt hvor meget strøm man ska måle i stikket
håber der er en der ved bare lidt om det

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 35 point
Dato : 20-08-09 14:01

Prøv og se denne video. OBS den køre 10 gange hurtigere en normalt.

Du kan skrue den automatiske choker af karburatoren også vent 30 minutter så skulle den have trukket sig helt sammen.

Så sætter du 12 volt jævnstrøm til stikket. Du kan eventuelt tage dit scooter batteri af og bruge det.
Så kommer du de 12 volt på stikket i 5 minutter også skal den automatisk choker gerne blive varm og den bevæger sig langsomt ud.

Så fjern de 12 volt fra stikket og vent 30 minutter. Efter 30 minutter skal chokeren trække sig sammen igen.

Jeg har målt de chokere til at være 15 ohm og de ser ud til at virke fint selvom der i min manual står at de maksimalt skal være 10 ohm... og det skal altså måles 30 minutter efter at der har været strøm på chokeren.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-08-09 21:31

Citat
en oliver city 06 men den har startproblemer

hvad er det lige du mener med det? kan det fordybes lidt?

Godkendelse af svar
Fra : toms2005super

Dato : 22-08-09 00:43

Tak for svaret scootergrisen.prøvede at måle ohm men uden den havede været startet ca 33ohm men der var en der sagde at han mente ikke det betød nåe ka det passe

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-08-09 17:11

Jeg ved sku ik om 33 ohm betyder at den virker fint.

Men ellers kan du tage hele karburatoren af og udfører en test hvor du puster ind i den.
Når du så sætter strøm til choker i 5 minutter skal det være svært at puste igennem.
og efter 30 minutter uden strøm skal det igen være let at puste ind.

Check : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/service_fejlfinding.html#automatisk_choker
og udfør den test hvor der står [U]Den grundige måde:[/U]