/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Router skal genstartes hele...
Fra : drummer1000
Vist : 1111 gange
20 point
Dato : 19-08-09 11:16

Hej Derude
Jeg har et problem med mit hjemmenetværk som er meget træls i længden.
Vi har købt en trådløs netværksrouter SMCWBR14-G2 og den er vi nødt til at genstarte flere gange om dagen for at få det trådløse netværk til at virke.
Jeg har følgende indstillinger på routeren:
DHCP Server - Enabled
Firewall - Disabled
UPnP - Disabled
Wireless - Enabled
Wireless:
Wi-Fi Channel - Auto
Wireless mode - 11 mixed modeb/g
Extend range – Disable
DHCP IP Address Pool:
Lease Time – One day

Vores Maskiner har Vista.
Hvad kan jeg gøre for at undgå at skulle genstarte min router hele tiden ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 19-08-09 11:37

Byt routeren, der er fejl på den, den burde aldrig skulle genstartes.
Du kan jo også først prøve at opdatere til nyeste firmware:
http://www.smc.com/index.cfm?event=downloads.doSearchCriteria&localeCode=EN_PRT&productCategory=1&modelNumber=1506&partNumber=0&downloadType=2&knowsPartNumber=false
når du opdatere firmware, SÅ HUSK AT DET SKAL VÆRE MED KABEL MELLEM COMPUTER OG ROUTER

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-09 11:38

Rent gæt: Det kunne skyldes varme. Sørg for din ruter ikke overophedes.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : drummer1000

Dato : 19-08-09 17:57

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-08-09 22:12

hej der
vær lige opmærksom på om du har 2 routere efter hinanden så du kan få dhcp fra dem begge
så din trådløse kun skal være accesspoint og levere den udleverede dhcp addresse videre fra hovedrouteren.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-09 00:49

Selv tak - fik du opdateret firmwaren ?