/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Hjemeside i Iweb
Fra : Kortoververden
Vist : 1122 gange
200 point
Dato : 19-08-09 07:35

Jeg har leget lidt med Iweb 09, men støder ind i et problem

Mit domæne hedder (eksempel) www.xxx-yyy-dk men når jeg uploader kommer det til at ligge på adressen www.xxx-yyy.dk/xxx-yyy/velkommen.html

Hvordan får man indstillet Iweb til at lægge siden i domænets rod?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-09 10:54

Jeg kender ikke Iweb 09, men...

Når du har lavet din side færdig i Iweb 09, kan du så ikke bare FTP'e indholdet med et 'andet' FTP program end Iweb 09 til dit domæne?

Anyway... prøv at se om du bli'r 'klogere' her: http://www.youtube.com/watch?v=9_4avRv5rXs

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 200 point
Dato : 19-08-09 12:32

Hvis du kikker nærmere efter vil du se at iWeb har lagt et htlm dokument ved navn index.html i roden på din web-server. Hvis du, i din web-browsers adressefelt, skriver navnet på dit domæne (www.xxx-yyy.dk), uden stien til den under-mappe iWeb også har oprettet, så vil din browser hente den side (http://dit-domæne.dk/index.html). Når siden er indlæst vil den sende dig videre til en anden side, der ligger nede i førnævnte under-mappe. Så man kan med rette sige at dit site faktisk allerede ligger i domænets rod!
Denne struktur med et index.html dokument i roden og resten af sitet i en under-mappe, som man bliver sendt videre til, kan man vist ikke uden videre lave om på. Det fungerer jo også ganske udemærket så hvorfor overhovedet ønske at lave det om?
Den eneste årsag jeg lige kan komme på skulle være at du blot finder det uestetisk med den der gentagelse af (det meste af) dit domænenavn i browserens adressefelt. Er dette den eneste årsag vil jeg forslå et work-around hvor du i iWeb ændrer navnet på dit websted til "web" eller "public" eller noget andet mere passende. På den måde kan du styrer hvad under-mappen på serveren kommer til at hedde. Det vil ingen indflydelse have på hvad der f.eks. kommer stå i browserens titelbjælke, da det jo styres af titlen på den enkelte side.

Se det anvendt her http://www.videotics.dk , når du klikker på dette link hentes siden index.html fra roden på videotics.dk men dét dokument sender dig straks videre til under-mappen "tics", hvor dokumentet Ytringsfrihed.html hentes.

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-08-09 20:51

Tak for svaret UlrikB.

Havde håbet at der var en anden workaround, og du har ret, det handler udelukkende om at det ikke ser godt ud.

Din løsning er bedre end noget ander jeg har kunnet finde på nettet, tak skal du have