/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
lydbøger til MP3 - hvordan?
Fra : ingelein
Vist : 2629 gange
200 point
Dato : 18-08-09 22:39

Hej
Det er lykkedes mig at overspille nogle Lydbøger til min MP3 Afspiller (Medion). Men jeg har ikke fundet ud af den rigtige metode til at gøre det på. For på MP3 'eren er to bøger kommet til at ligge hulter til bulter - det vil sige alligevel i en orden nemlig bog 1 - kapitel 1, bog 2 kapitel 1 osv.
Det vil sige at kapitlerne er skiftevis fra den ene og den anden bog. Det er jo ikke så smart.

Nu har jeg imidlertid lavet via stifinderen lavet en mappe til hver bog, derefter har jeg lagt CD'en i og har markeret alle filer(kapitler) og har derefter med "sæt ind" flyttet dem ind i den nye Mappe på MP3'eren.

Der er også en mulighed for at overføre lydbøgerne via Media Player /synkroniser til MP3. Jeg har aldrig brugt Media Player tidligere, så det fatter jeg ikke en brik af.

Rent forståelsesmæssigt går jeg ud fra at Lydbøger = Audio = Musik. Er det rigtigt??
Vil en lydbog så være et ALBUM i Mediaplayer?.

Er der ikke nogen, som vil forbarme sig og skrive en rigtig fremgangsmåde til at overføre lydbøger til min MP3.

Jeg kan nemlig heller ikke slette en bog på een gang, hvis jeg ikke har den i en Mappe eller Album.
Og det er noget træls at slette 157 Kapitler manuelt.

Pyh ha, mange tak for hjælp - hvis den er i sigte

Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 210 point
Dato : 18-08-09 23:26

Hej Ingelein

Lydbøger = Audio = Musik eller oplæste bøger. Det er rigtigt.

Grunden til at dine filer (kapitler) er kommet til at ligge på den måde er at din mp3 afspiller har soteret dem efter hvad den tror er det rigtige. Den smarteste måde at undgå det på er ved at gøre som du har gjort, at lave en mappe til hver cd. Du kan kalde mapperne cd1 og cd2. Du skal så åbne (ind i) mappe cd1 på din afspiller og sige play for at få afspillet filerne/kapitlerne fra den første cd og i mappe cd2 for at høre resten.

De filer du skal ha slettet, kan du i stifinder (jeg bruger "denne computer") markere og så slette på en gang.

Vil en lydbog så være et ALBUM i Mediaplayer? Det kommer jo an på hvor mange mapper du opretter til en lydbog. Hvis du opretter 2 mapper (cd1 og cd2) til din omtalte lydbog har du 2 mapper som du kan kalde et album.

Media Player vil jeg ikke anbefale dig at bruge, jeg bruger "denne computer" hvor jeg har et vindue med afspillerens indhold og et vindue med det jeg vil ha over på afspilleren.

Håber du blev lidt klogere

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-09 08:14

Du er nødt til at have en slags arbejdslager f.eks. på komputeren, hvor du KUN lægger en bog ad gangen.... og derefter i EGET bibliotek.

Problemet er jo at alt bliver sorteret alfanumerisk og derfor bliver blandet.

Om processen kan udføres på din mp3player ved jeg ikke - kan den lave biblioteker kan det jo lade sig gøre.

Alternativet er at ALLE filer skal omdøbet og fortløbende nummerered (f.eks. 00001-00002 osv. alt efter hvor mange filer det drejer sig om)

nullerne foran er vigtige - selve filnavnet behøver du ikke ændre nummeret skal blot stå ALLER FORREST - så bliver de sorteret rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-09-09 20:13

Tak for svaret k_m_s.

Ok, jeg kom lidt videre, selvom det ikke løste problemet, som var en forkert indstilling på min afspiller. Udisk skulle være MTP. Kapitlerne lægger sig automatisk i rækkefølge, de har jo fortløbende numre startende med 01

Mange hilsner
Ingelein