/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
nedfylder
Fra : svendgiversen
Vist : 613 gange
81 point
Dato : 18-08-09 20:23

burde jo være det modsatte af oprydder, men giver ingen mening.

Hvad er det modsatte af en oprydder?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-08-09 20:26

Rodehoved

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-08-09 20:27

En spammer

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 91 point
Dato : 18-08-09 20:45

svinepels
1. en person som opfører sig svinsk over for andre mennesker.

eller

svinehund
1. en led person.

· den indre svinehund en dyrisk og hadefuld drift som holdes skjult el. fortrængt bag en persons tilsyneladende harmløse og velmenende overflade

Ovenstående er fra Nudansk Leksikon.

Derfor træder oprydderen til

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-08-09 20:54

Citat
den indre svinehund en dyrisk og hadefuld drift som holdes skjult el. fortrængt bag en persons tilsyneladende harmløse og velmenende overflade

Det kan ikke siges bedre ans

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-08-09 21:32

Det modsatte er en doven skid

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-08-09 22:44

Det dansk sprog udvikler sig hele tiden. F.eks bruges "rimelig" med modsat betydning af de oprindelige.
Men jeg vil ikke kaldes en svinehund eller svinepels fodi jeg er et rodehoved.
At jeg roder rager ikke andre, så længe jeg roder hos mig selv.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-09 22:55

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-08-09 23:19

Tl ans
Du læser nudansk ordbog lige som fanden læser biblen.
Jeg har aldrig hørt ordet svinepels og svinshund i den forbindelse, og jeg håber aldrig at komme til det.

Bjørn

Kommentar
Fra : old-profile

Dato : 19-08-09 05:34

Citat
Det kan ikke siges bedre ans

Nåh det ved jeg nu ikke rigtigt

Hvad med: En person, som gerne vil have et svar på en påstand om en "æld gammel profil".