/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"Hakkende" plæneklipper!
Fra : horseman
Vist : 2046 gange
200 point
Dato : 18-08-09 16:56

Vores plæneklipper Texas 484(?) er blevet "syg". Den kører nu kun stødvist og hakkende frem; og lyden er tilsvarende opgivende.
Vi prøvede at tage tændrøret(det var pænt hvidt) ud og sætte det i igen. Så var det ligesom det hjalp. Men, ak, straks efter vendte det stødvise tilbage igen og jeg fik kun slået plænen nødtørftigt.
Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-08-09 17:10

Rens evt. luftfilteret og tjek indsugningen for vand.
MV2

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-08-09 17:24

Hvis det er meget hvidt dit tænderør, tyder det på at den ikke får brændstof nok....

Så kan der være skidt i din kaburator eller i et benzinfilter.

-

Hvis dit tænderør havde været sort, havde den fået for meget benzin... (eller havde fejl på tænding)

Men nu får den for lidt.

vh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-09 18:33

Jeg gætter nærmere på snavs i karburatoren, så det kniber med at få benzin nok.
prøv at sprøjte en lille smule benzin i indsugningen( på luftfilter evt). Hvis den så løber op i omdrejninger er det benzinmangel.
en løs karburator, så der suges falsk luft er en hyppig fejl, der giver sådanne symptomer..

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 19-08-09 06:35

Tak for alle de gode råd. Når jeg kommer hjem fra ferie, vil vi gå i gang med at skille bæstet ad for at finde karburatoren. Hvordan mon sådan én ser ud?! Jeg har ikke kørekort!

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 19-08-09 08:55

du følger bare benzinslangen fra tanken og ned. det der sidder for enden af den, er karburatoren. du skal skrue bunden af karburatoen og se om der er skidt eller vand i den. blæs hele karburatoren ren med en kompressor.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 20-08-09 10:41

Der er en gummimembran i karburatoren. Hvis den har sluppet grebet, kan maskinen gå usikkert. Hvis den bliver sat fast, hvor den skal være, hjælper det muligvis.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : horseman

Dato : 31-08-09 18:55

Tak for svaret trimare46. Jeg fulgte benzinslangen som anbefalet. Skruede beholderen(karburatoren?) op forneden: der var ikke noget snavs, men måske lidt fugt. Vi skruede den straks på igen. Det havde i hvert fald hjulpet: nu gik den som en drøm. Tak til alle. Det er ikke første gang, jeg er blevet godt hjulpet her.