/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Leje et HD digicam - hvor
Fra : steenolsen
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 18-08-09 14:28

Er der nogle der ved hvor man kan leje et HD digitalkamera. Det skal bruges til at lave film til en hjemmeside. film = klip på 2-3 minutter.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-09 15:01

Du skal ikke bruge HD til en hjemmeside.

Det kræver alt for meget at kunne overføre og se den. HD ræver omkring 20 MB pr sekund svarende til en 200 megabitforbindelse..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-09 15:01

Fona havde tidligere udlejning, mon ikke de stadig har det....

Ellers er de større fotohandlere en mulighed....

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 18-08-09 15:05

=> Transor. Jeg har ladet mig fortælle, at jo bedre opløsning til at starte med jo bedre mulighed er der for at komprimere og samtidig have en god kvalitet.

=> Refi: Det vil jeg prøve at undersøge.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-09 18:29

du har da ret i at et godt udgangspunkt for komprimering er at foretrække. Men med HD er du så langs fra hvad man kan bruge til en hjemmeside, at det er vildt overdrevet.
en almindelig digital video er så rigeligt godt nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-09 18:37

Der må da være en i omgangskredsen der besidder et sådant

Leje vil være alt for dyrt i forhold til køb og den glæde du derefter kan få ud af det

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 18-08-09 21:48

Jeg har selv et kamera men kvaliteten bliver ikke god nok til prof brug på vores hjemmeside.
Kender ikke nogle i omgangskredsen, der har et så godt kamera hvis overhovedet et.

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-09 21:33
Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 21-08-09 07:16

Tak for det Sp4nker - fandt det jeg søgte

Godkendelse af svar
Fra : steenolsen

Dato : 21-08-09 07:17

Tak for svaret sp4nker.