/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er dette korrekt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 423 gange
20 point
Dato : 17-08-09 16:50

Er denne venstre-højre-skala korrekt?

Enhedslisten – SF – Socialdemokratiet – Radikale – Kristendemokraterne – Liberal Alliance – Konservative – Venstre – Dansk Folkeparti

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 17-08-09 17:50
Kommentar
Fra : Jenspeter0504

Dato : 17-08-09 17:58

Det er også den rækkefølge jeg ville vælge, men det afhænger vel lidt af hvem man spørger.

Kommentar
Fra : snydekontrol

Dato : 17-08-09 18:02

Hejsa Peter!

Ditto her - Helt enig.

Kommentar
Fra : snydekontrol

Dato : 17-08-09 18:04

Venstre har aldrig været til venstre.
Konservative hed engang højre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-09 18:24

Uden at vide det helt, vil jeg tro at Konservative og Venstre er mere til højre end Dansk Folkeparti.
Men det er vist en noget firkantet måde at opdele partierne på.
Partierne er nok lidt mere komplekse end bare til højre og venstre for de andre.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 17-08-09 19:21

Man kan ikke (længere) opstille partierne på den måde.

Venstre var oprindelig til venstre for de konservative og det er de stadig på nogle punkter men på andre er de til venstre for venstre.

Liberal Alliance er på de fleste punkter til højre for DF.

De Radikal Venstre er på nogle punkter på linje med enhedslisten (f.eks på flygtninge og indvandre området) mens de på f.eks. på den økonomiske politik ligger meget på linie med Venstre og de konservative.

DF vil gerne have det til at se ud som om de er et midterparti (dvs. til venstre for Venstre og de konservative), men den politik de fører viser tydeligt at de hører hjemme til højre for Venstre og de konservative.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-08-09 19:23

Citat
Venstre var oprindelig til venstre for de konservative og det er de stadig på nogle punkter men på andre er de til venstre for venstre.

Det skulle være: Venstre var oprindelig til venstre for de konservative og det er de stadig på nogle punkter men på andre er de til højre for de konservative.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 17-08-09 19:31

Citat
men på andre er de til venstre for venstre.
Den var nu meget god .

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 17-08-09 21:40

Tak for svaret BertelBrander.