/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Undervogns behandling
Fra : o.v.n.
Vist : 910 gange
200 point
Dato : 16-08-09 22:12

Hej her et spørgsmål om de forskellige slags undervogns behandlinger, kan der skiftes mærke ? Min bil plejer at få en tur hveranden år ved Suvo, nu køber jeg en anden let brugt bil, den plejer at få Dinitrol kan jeg se.
Hvad nu, skal jeg have fundet et Dinitrol center langt væk, eller kan jeg skifte til Suvo ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-08-09 22:27

Tag en snak med din Suvo sprutter!
Vognbunden skal jo normalt afrenses for snavs og evt løse skaller inden den nye behandling, hvis det skal være effektiv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 22:35

Citat
Tag en snak med din Suvo sprutter
jo det er en mulighed, men måske er her nogen som ved om bilen skal total afrenses for Dinitrol før der kommer Suvo på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-09 23:06

Jeg vil så mene dinitrol skal renses helt væk før suvo kan binde ordentligt fast.

Dinitrol er et "olieagtigt fugtigt/klistret lag", hvorimod suvo lægger en vokshinde på materialet , som helst skal være helt rent og tørt, og derfor tror jeg ikke det kan binde på det eksisterende dinitrol

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-09 23:21

Øv det lyder som om det er bedst at fortsætte med Dinitrol så

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 17-08-09 09:18

Er ikke helt enige??.
Jeg kører i en vw Passat fra 89.Var til syn i december 2008. Synsmanden var hvis gammel tandlæge, for han sagde NUL HULLER.
Hvert anden år behandlet undervognen,samt hulrumme.
Jeg har brugt både Suvo-Dinetrol-Pava på autoriseret undervognscenter.
Jeg er JYDE,derfor får jeg behandlet hvor jeg kender en ,og presser dem i pris.
vvdriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-08-09 10:42

Så er jeg lidt mere smart end jyderne; for mig koster det kun materialerne. Selv om man ikke er uddannet til det, så kan man med lidt sund fornuft og det rigtige værktøj og plads, selv gøre det. Men det kræver selvfølgelig at man kan komme ind under "sulkyen".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-09 10:56

Selv om jeg gerne vil være gør det selv mand, så tror ikke at de 15 års rustgaranti gælder, hvis ikke det er et autoriseret center som står for udførelsen, jeg har egen værksted men ingen uddannelse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-08-09 12:32

Jeg giver ikke meget for 15 års rustgaranti. Du skal alligevel have checket den hver år.
Nu er jeg så heldig, at jeg selv har alt grejet, og grav i garagen, så jeg kan kontrollere den nedefra, når det passer mig.
Men jeg kan da godt se, at der er mange andre, der ikke har de samme muligheder! - Så de må tro på det som de loves!

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 200 point
Dato : 18-08-09 14:36

vi har også brugt begge dele til vores vogn , og sidst da den fik pava sagde de at det ikke betød noget den havde fået en andet mærke før , for de renser den grundigt af .

hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 10:46

Tak for svaret chicapigen. det er lidt i retning med det Dova også har skrevet, og det som jeg har fået oplyst at Suvo manden, om den gamle beskyttelse kommer helt af ved jeg ikke, men rensningen er grundig nok til at den nye kan hænge på
Tak for alle indlæg