/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
jagt på stattens arealer.
Fra : habibiPro
Vist : 664 gange
55 point
Dato : 16-08-09 19:11

Jagt på statens arealer, skal det hele lejes ud, eller skal nogle Statsskovdistrikter stadig have det privilegium at drive jagten selv?
Vi er alle en del af Staten ved at have ydet mere eller mindre.
Har selv deltaget i jagter i Statsskovvæsnet jagter som gæst, som har foregået på en sikker og sober måde ingen kritik af dette. Af hensyn til andre borgere syntes jeg alle burde betale, en pris for at deltage, stor eller lille det koster immervæk en pose penge at drive sådanne jagter, det skudte vildt ved sådanne jagter betaler ikke meget.
Ud af deltagere listen er det tydeligt at se, det er de omliggende kommuners højtlønnede honoratiores der gentagende deltager Polimestre Borgmestre og andre højtstående personligheder jægerfora folk og jagtforeningsfolk schweeishundeføre er også repræssenteret, foruden en enkelt som mig.
Samfundsmæsigt er det retfærdigt at nogle modtager dette privilegiom at deltage gratis?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-08-09 19:53

- og?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-08-09 20:34

ja, hvad mener manden - han deltager jo allerede selv skriver han.Fy føj imellem pampere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-08-09 20:43

Næhh! Men sådan er vort samfund så ulige fordelt.Er det dette,der i andre lande kaldes korruption??
Her kaldes det frynsegode.(En lidt pænere betegnelse).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 16-08-09 21:15

Pampervælget trivet på bedste vis på statens ejendom, for skatteborgernes penge.

Ballegaard Knudsen har ikke meget at tilføje, andet føj, jeg mener det er ret og rimeligt vi slipper nogle slanter hvis vi vil på jagt, skovens folk render ikke rundt som hjælpere uden løn. Nu nævner Ballegaard Knudsen pampere, vil de på jagt må de også betale hvad det koster, tillige skulle de trækkes i løn, som alle andre der holder fri på hverdage for at gå på jagt, alt andet er noget svineri overfor det øvrige samfund.
Samme med andre højt oppe i hierarkiet der deltager i jagter på Statens ejendom, de Kongelige bør også betale for deres fornøelser, tænk hvad det ikke koster når Hans Kongelige Højhed Kong Henrik holder jagt på samfundets regning, med hele hans slæng af fedtrøve ingen nævnt ingen glemt. Har vi selv deltaget kan vi regne ud hvad det koster, som dog er på noget lavere plan.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-08-09 22:34

Hvad betaler du selv for at være med klumpe?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 17-08-09 06:34

Ballegaard Knudsen.

Hvad jeg betaler nu, og hvad jeg har betalt i gennem et langt arbejdsliv, har ikke med spørgsmålet at gøre.
Spørgsmålet er om jagt skal være gratis for en lille del af befolkningen, eller de frem over skal betale på lige fod. Tro da endeligt ikke disse gratister har noget tilgode i dette samfund.

Du er fuldstændig væk fra vinduet. hvis du mener nogle er ophøjet over andre, og derfor ikke skal betale.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-08-09 08:16

Svar på det du bliver spurgt om: Hvor meget betaler du selv, for at du må deltage på jagt sammen med de få??????

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 17-08-09 10:47

Til B B.

Du er helt væk fra vinduet, hvis du forstår hvad dette svar betyder. ellers spørg når du kommer ud i skovbørnehaveklassen, og lad dem gentage det et hundrede gange, så fisser det nok ind på lystavlen.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 17-08-09 21:05

Jagt på Statens arealer, er åbenbart ikke mange der vil debattere, jeg kan se det har også været rejst, på en anden debatside. Hvor de strenge censur regler har begrænsninger for hvad der må skrives, derfor sletter de simpelhen bare indlægene.
Jeg mener det er synd de sletter indlæg fra en personer som ikke evner at læse og forstår disse udskrevne regler, og derfor slet ikke kan komme til ordre.
Denne person står nu ude ved grædemuren og tud brøler i skuffelse over ingen at havde fået et indlæg slettet, et indlæg om så vigtig en ting som jagten på Statens ejendom.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-09 21:35

Jægerne, både bønder og pinger, kan udmærket nøjes med at skyde en papand og derefter nyde en 8-kroners kylling fra Netto tilsat en Maggiterning så det smager lidt af fasan.

Hvorfor skal det gå ud over vores natur hvor vi bare vil tage på picnic i skoven og nyde stilheden og dyrene uden at thermokanden bliver smadret af et vildfarent skud.

Annuller spørgsmålet
Fra : habibiPro

Dato : 18-08-09 06:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

spørgsmål og svae slutter her