/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
senseo latte maskine?
Fra : jobestar
Vist : 2095 gange
50 point
Dato : 16-08-09 16:35

Hej Kandu,

jeg har lige prøvet en senseo maskine for første gang (den gamle originale udg.)

nu skal jeg selv have en maskine! smagte fantastisk.

Jeg overvejer kraftigt at købe den avancerede udgave der kan lave Latte, chappuchino, machiato osv.

er der nogen herinde der har denne model eller har prøvet den?

Jeg vil gerne vide om den skummer mælken på en helt speciel måde, eller om jeg kan opnå samme resultat ved at varme mælk i microbølgeovnen og skumme det op med en billig el-mælkeskummer?

for den koster det dobbelte, og så skal den skummede mælk den laver altså være det værd!

til interesserede vil jeg lige informere om at jeg har fundet en dims der hedder "coffeeduck". Med den skal du ikke købe de dyre coffeepods. Du putter bare din egen favorit kaffe ned i metalsien og sætter den ind i maskinen istedet for en pude. se youtube video:
http://www.youtube.com/watch?v=3NCNwy6Hft4

du sparer miljøet og penge, plus du kan kværne din egen øko/fairtradekaffe - win win situation he..

Mvh Oscar

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-09 17:15

Nu er jeg ikke selv til Latte, Cappuzzino m.fl, men har selv en Senseo og bruger næsten kun den da jeg er alene.
Metalsien har jeg ikke men bruger puder, dog vil jeg henvise til et sted hvor jeg køber det hele.
http://www.kaffepuder.dk/shop/frontpage.html
Det er en tand billigere, og hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev får man nu og da rigtig gode tilbud, f.eks puder der er tæt på udløbsdatoen, prisen er så sat 30% ned, og kaffen er god nok et par måneder efter hvis pakken er ubrudt og har ligget i køleskab
De spammer ikke, så Du kan roligt bruge nyhedsbrevet, og der er ikke bøvl med firmaet på andre måder.
De har også Espresso og te som begge kræver en speciel pudeholder, og "dobbeltpuder" til to kopper som man ikke kan finde herhjemme, samt en pokkers masse tilbehør, de specielle pudedåser bruger jeg selv.
Intet kan erstatte rigtig espresso, men puderne kommer tæt på alligevel.
Tip: Hvis Du brygger te så lad lige et par kopper løbe igennem for at fjerne kaffe fra udløbet.

Det indkøbte bliver sendt fra Holland, og der følger gerne et par gode småkager eller chokolade med i pakken, lav et "storkøb" med vennerne, fragten er ikke dyr, men det sparede er også en slags penge.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 16-08-09 19:49

Hej,

okay tak for infoen. Jeg har godt været inde og kigge på den hjemmeside ja. Det er helt sikkert billigere, men jeg vil gerne lave min egen kaffe fra friske bønner og så putte i metalsien.

mit spørgsmål går mest på om mælkeskummet som Senseo Latte Select maskinen laver, er så speciel, at man ikke selv kan skumme det op på samme måde med en microbølgeovn og el-skummer.

så hvis der er er nogen derude der ejer eller har prøvet denne maskine må i meget gerne sige til :)

Annuller spørgsmålet
Fra : jobestar

Dato : 17-08-09 12:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål