/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
rengøring af terasso gulv
Fra : takker
Vist : 4503 gange
50 point
Dato : 16-08-09 13:09

da man ikke bare kan hælde kalk fjerner på terasso gulv, hvad gør man så, gulvet er næsten ødelagt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-09 13:19

Bedst er en kvalificeret afslibning og efterbehandling.

Du får sikkert en del mere eller mindre brugelige råd herinde, hvis/når det bliver een stor forvirring så søg en proff.
Skriv "terrazzo" på Google, så kommer der en del frem.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-08-09 17:37

Du kan lej et slibemasking fra silvan. Det er nemt og billigt løsning. Men husk at brug vand når maskin er i gang med slibning....
held og lykke

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 16-08-09 19:59

Du kan allerede nu godt give de 50 point til LuffeA, fordi det er absolut bedste løsning.

Man burde også kunne give minus point til den mand, der fandt på at lægge terasso på toiletter/baderum, for noget dummere er næsten ikke set. Gulvet tåler kalk meget godt (så godt, at det indgår ægteskab med kalken), men absolut ikke alt hvad der kan fjerne kalk (skilsmisse). Alt hvad der er surt kan potentielt fjerne kalk. Men hæld aldrig noget på et terassogulv, der er for stærkt at hælde ufortyndet på dine egne tænder (heller ikke Cola)!!!

Eneste gode måde at fjerne kalk fra terasso er afslibning inklusive efterbehandling.

HUSK at aftørre gulvet HVER gang, du har taget bad eller spildt vand på gulvet i AL FREMTID efter afslibningen.

Jeg har engang set et gammelt skolekøkken, hvor alle borde var i terasso - praktisk netop sådan et sted, hvor børn skal lære at alle overflader skal holde rene og tørre så meget som muligt. Jeg tvivler dog på kombinationerne terasso/tomatsovs, terasso/citronsaft osv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-09 20:21

Ham der opfandt det er nu ikke dum, det er flot i et sort/hvidt badeværelse.
Da jeg var lille havde vi et i mange år, det var altid pænt, men min mor havde også rengøringsvanvid med storindkøb af brun sæbe

Dog passer det ikke ind i i en opgang i en boligblok, men det er nok den bedste løsning,

Accepteret svar
Fra : asan

Modtaget 25 point
Dato : 17-08-09 21:34

Du skriver at gulvet er næsten ødelagt.

Hvis du mener at der er en masse kalkaflejringer fra almindeligt brug, så kan du "nemt" klare det med en gang almindelig slipol.

der er lige slibemiddel nok i det til at tage kalkslør uden det bliver helt uoverkommeligt.

Husk ar rengøre gulvet i sæbespånevand. Sæbespåner indeholder fedt, der lukker porerne i materialet og gør det nemmere at holde rent.

Hvis der andet galt end kalkaflejringer så uddyb lige.
hilsen pensioneret "næsten proff".

Godkendelse af svar
Fra : takker

Dato : 22-08-09 12:08

Tak for svaret asan.