/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vægtafgift gule plader privat
Fra : asan
Vist : 2067 gange
100 point
Dato : 16-08-09 11:00

Hej

Har nogen af jer styr på hvilken registreringsdato der er skæringspunkt med hensyn til ekstra vægtafgift på gule plader ved privat anvendelse?

Mener der er en skilledato omkring 1998-1999.

Efter datoen er der ca. 5000 i tillægsafgift for privat brug af bilen

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 16-08-09 11:16

Hej biler fra før juni 97 er der ikke ektra afgift
mvh. john

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-09 12:10

Citat
Anvendes varebiler privat opkræves desuden en tillægsafgift (se skema), hvis bilen er indregistreret efter d. 2. juni 1998.

http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 16-08-09 14:53

Hej igen jeg skal lige sige at der står ikke noget om biler fra før 6-97, men jeg har selv en golf fra før 97 den betaler jeg IKKE afgift for privat brug
mvh. john

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-09 14:57

Citat
Hej igen jeg skal lige sige at der står ikke noget om biler fra før 6-97, men jeg har selv en golf fra før 97 den betaler jeg IKKE afgift for privat brug

Nej, for den private afgift oveni vægtafgiften er, som jeg skrev tidligere , for gupladebiler der er registreret første gang efter d. 2/6- 98