/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Dell8600 Bærbar.
Fra : falc
Vist : 529 gange
500 point
Dato : 16-08-09 09:05

Jeg har en dell bærbar inspiron 8600,som jeg kører fra en PA-12 Family strømforsyning.Jeg har målt udgangsspændingen til 7,6 Volt. Den er mærket med en udgangsspænding på 19,5 Volt jævnspænding.Jeg vil forsyne computeren fra et batteri gennem det samme stik.Er der nogen som ved hvad den korrekte spænding skal være? Falc.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-08-09 09:43

Undskyld, men jeg forstår ikke spørgsmålet/problemet.

Jeg har en Dell ispiron 1210 (som jeg elsker). Jeg loader den ganske enkelt ved at forbinde den til en ganske almindelig stikkontakt.

Hvorfor gøre det så kompliceret?

Eller er der noget, jeg har totalt misforstået?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-09 09:53

Frieda - nogle bærbare har indbygget omformer, men de nyere bruger ekstern omformer for at spare på vægten og for at slippe for den kraftige varme.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-08-09 10:04

Min er 3 måneder gammel og vejer 1,5 kg!

Ok, jeg bruger selvfølgelig en speciel kabel, der fulgte med pc'en.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-09 10:18

Ok Frieda - men der er ikke så mange, der har indbygget omformer.
En af mine Compaq har også indbygget omformer og 230 volt kablet er med det såkaldte "mickey" mouse stik i comp.

Kommentar
Fra : falc

Dato : 17-08-09 08:58

Grunden til at jeg vill forsyne den fra batteri er at jeg nogle gange skal bruge den hvor der ikke er strøm.Et nyt originalt er for dyrt men ved at gå ind hvor strømforsyningen går ind kandet fås langt billigere.Men jeg vil vide hvad spændingen skal være her.Falc

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 09:10

falc > du har jo selv svaret på det for hvis du selv kigger på dit spg
så skal du skal du bruge et batteri på 19,5 Volt
du kan ikke bare måle sådan som du gør, det er tomgangspænding du måler
du skal måle din udgangsspænding mens den er koplet på pcén så får du den korekt måling

----------------------------
tomgangsspænding, den elektriske spænding over udgangsklemmerne på et elektrisk batteri eller en anden spændingskilde uden belastning, dvs. uden at den afgiver strøm. Pga. den indre elektriske modstand i spændingskilden vil udgangsspændingen falde, når der løber strøm igennem kilden

Kommentar
Fra : falc

Dato : 17-08-09 10:02

Tak dos man.Men det hænger jo ikke sammen med at tomgangsspændingen fra den nettilslutde forsyning er 7,6 volt.så skal spændiingen stige ved belastning.Jeg kan jo prøve at måle den ,men det er vanskeligt at komme til.Falc

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 10:54

falc

http://www.nic-tec.com/product.asp?product=74

jeg mener at thansen også har noget lign...

powersuply til computer , arbejder på en helt anden måde end det du forstår ved en strømforsyning