/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Chevrolet Cruze LT 2.0 150 HK
Fra : tinolarsen
Vist : 1787 gange
250 point
Dato : 15-08-09 22:11

Jeg går og overveje og købe sådan en Chevrolet.

http://www.chevrolet.dk/cruze/cruze-index.html

En forholdsvis billig bil, når man tænker på alt det udstyr der fælger med.

Nogen der har erfaring med at køre Chevrolet - ja evt. nogle der allerede har fået fingrene i en Cruze..??

Gode/dårligt ting ved den??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-09 07:32

Citat
En forholdsvis billig bil, når man tænker på alt det udstyr der fælger med.

Jamen så er det da bare at købe....

Biler er biler uanset hvad navn der står på den...

Der kan sikkert siges en masse dårligt om visse mærker men samtidig findes en masse mennesker der er tilfredse med de samme biler

I grove træk får du hvad du betaler for - når der tales NY bil....

Brugt er en hel anden historie - der kan en skoda være bedre end en mercedes - alt efter hvordan den er behandlet af tidligere ejer...

Dem jeg kender der har købt "europæiske chevroleter" er udmærket tilfreds...

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 17-08-09 13:46

En chevrolet er en fin bil når du ikke køber de helt billige modeller.

Jeg kender flere der er meget godt tilfredse med lacetti og nubari modellerne og som har haft dem i flere år uden problemer.

Jeg ved at motoren f.eks. er en opel motor.

Cruze har i øvrigt fået mange gode ord med på vejen i bilblade og er en flot bil synes jeg.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 250 point
Dato : 18-08-09 03:11

Citat
Gode/dårligt ting ved den??

Der er fordele / bagdele,.. ved alle biler,

men hvis du synes bilen ’indfrier’ flest mulige af dine forventninger og behov,.. i forhold til konkurrenterne i samme prisklasse så køb den,… især når udstyret passer dig,

moderne biler ligner hinanden mere og mere, der findes stort set ingen ’rene’ bilmærker mere,
de fleste biler er mere eller mindre ’kopier’,..
dvs. låner mere og mere af hinanden,.. deler fx motor, chassis, gearkasse osv.
der er heller ikke nogen biler der er specielt,.. ’dårlige,.. eller elendig’
de kan simpelthen ikke overleve dagens konkurrence

da det er dig der skal køre,.. og tilbringe mange timer i den,..
er det kun dig der kan afgøre om den er det bedste valg,.. (sammenlignet med konkurrenterne)
(forhåbentlig har du prøvet en masse andre)

det er ikke meget ved at købe en bil,.. andre kan lide,.. det vil du fortryde senere,
hvis du vælger bil ud fra hvad andre mener,.. bliver du bare endnu mere forvirret,

når man fx kårer Årets Bil,…
foregår det ved at ca. 30 forskellige motorjournalister tester og prøvekører årets kandidater,
de 30 motorjournalister, er langt fra enige om hvilken bil der er ’Bedst’

derfor foregår valget af ’Årets Bil’,.. ved at den bil der får flest stemmer, vinder,
det betyder at det er den bedste ’all- round’ Bil (dette år)

det betyder ikke,.. nødvendigvis at bilen har de bedste køreegenskaber,
heller ikke,.. at det er den kraftigste,.. eller hurtigste,.. eller den bedste campingvogn-trækker,
hver motorjournalist, har sin favorit,.. men samlet set bliver det et kompromis,

eksempelvis blev Honda Jazz kåret til årets Bil 2009,..
fordi,.. som de udtrykker det,.. ”den oser af praktisk brugsværdi i hverdagen”
http://www.bilensverden.dk/honda-jazz-arets-bil-2009/
http://www.business.dk/article/20081004/fritid/81002056/
http://www.autoupdate.dk/forum/aarets-bil-2009_ID95849.aspx

det kan man jo ikke bruge til ret meget hvis man ønsker en ”racervogn”,.. en økonomisk bil,
en rummelig familiebil,.. eller en bil med et specielt design / udstyr, osv.

det bedste du kan gøre, er at krydse de biler af,.. der findes i samme prisklasse,
køre en lang tur i hver bil, og vælge den du føler dig bedst tilpas i.

ps. i øvrigt kører mere end 90% af alle der anvender bilen til at komme på arbejde,.. alene i bilen.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-08-09 21:41

hvis du nogensinde har set Top Gear(bil programmet)

det er nemli lige den bil de har fået som de kendte kører med i programmet

http://www.topgear.com/uk/car-news/chevvy-cruze-daewoo

så kan der ikke siges mere....gå ud og køb den

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 25-08-09 11:09

Tak for svaret EA_HS.