/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Linescale følger ikke med plotningen :(
Fra : foxdk
Vist : 278 gange
200 point
Dato : 15-04-03 13:09

Hejsa alle sammen

Jeg har sadt alle min centerliner med linescale så det ser rigtig flot ud på skærmen men hvis jeg så plotter ud i fx 1:100 kan man ikke se der er linescale

Hvad gør jeg forkert??

/foxdk

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 15-04-03 16:26

Hej Foxdk

Godt spørgsmål ! Nu ved jeg ikke hvad linescale er sat til, men du kunne prøve at sætte ltscale til 8*målforholdet, altså 800.

Du skal være opmærksom på 2 ting. LTSCALE skalerer samtlige linietyper. CELTSCALE skalerer det du skal til at tegne.

Hvis CELTSCALE er = 1 skal LTSCALE=800. Hvis CELTSCALE = 2 skal LTSCALE=400.

Desværre er der ingen nem løsning, men du må prøve dig frem. Går det helt i smadder for dig, så finder vi en løsning.

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 15-04-03 16:31

Hvad så hvis jeg har forskillige LTSCALE i en tegning????

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 21-04-03 11:27

Du kan ikke have forskeliig LTSCALE i din tegning. LTSCALE er en overordnet skaleringsfaktor, der påvirker samtlige objekter i din tegning.

Det som du åbenbart betegner som ltscale er den oplysning, som boksen Object properties giver dig. Det er en faktor, der er sat af CELTSCALE da du tegner objektet. Hvis det kun er en bestemt linietype du vil skalere, som du rette ltscale via object properties. Hvis det er alle linietyper, det er galt med, så er det kommandoen LTSCALE.

Håber at det hjælper dig.