/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kejserkrone
Fra : FrejaFlop
Vist : 1844 gange
50 point
Dato : 14-08-09 12:48

Hej Jeg har en Kejserkrone plante/blomst i min have som jeg selv har plantet for nogle år siden. Derfor ved jeg at det er en løgplante. Kan jeg få den til at formere sig? Blomsten er gået i frø og jeg har samlet de små frø - kan de blive til noget? Skal jeg dele løget fx?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-09 12:50

selvfølgelig kan du så frøene. Udviklingen tager bare et års tid længere end hvis du formerer den med småløg/yngleknopper.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-08-09 12:55

Det kan du godt hvis du har god tid, man plejer at bruge sideløgene

http://www.dr.dk/DR2/seerneshave/Havens+planter/L%C3%B8g+og+knolde/20050929184741.htm

Og det kan godt være de generer mosegrisene, for mine mosegrise flyttede kejserkronen, så den ikke var så tæt på mine kartofler, som de åd/flyttede

Året efter vi havde sat kejserkronen over deres hovedtunnel dukkede dem op 1o m væk!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-08-09 16:29

det forklarer hvorfor mine er dukket op de mærkeligste steder!
Af hjertet tak!

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 15-08-09 10:17

Tak for svaret pbp_et.